Αναλυτικά το υπόμνημα των φορέων:
«ΥΠΕΡΥΨΩΜΕΝΗ ΤΑΧΕΙΑ ΛΕΩΦΟΡΟΣ (FLY OVER) ΣΗΜΑΙΝΕΙ:
ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΖΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ! Οι κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις για τους κατοίκους της πόλης θα είναι ολέθριες (ανατροπή καθιερωμένων ωραρίων στα σχολεία, δυσκολία έγκαιρης προσέλευσης στις εργασίες, καταστροφή μικρομεσαίων επιχειρήσεων).
ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΕΙΧ ΣΟΥ! Σε μία μάλιστα, περίοδο που η χώρα μας έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τις πρόσφατές φονικές πυρκαγιές, που κατέστρεψαν πάνω από 1.800.00 στρέμματα σε όλη την ελληνική επικράτεια, προκαλώντας μη αναστρέψιμες βλάβες στο φυσικό περιβάλλον, αλματώδη αύξηση των αέριων ρύπων και δραματική επιτάχυνση της εξέλιξης του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.
ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 82.000 τμ τ. αναδασωτέας δασικής έκτασης και ΥΛΟΤΟΜΟΥΝΤΑΙ 20.000 τ.μ. δενδρώδους έκτασης με πεύκα, έλατα κ.λπ.!
ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ στις περιοχές από τις οποίες θα διέρχεται το έργο, αλλά και σε όλη τη Θεσσαλονίκη, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πρόσφατη καταδίκη της Ελλάδας από το Δικαστήριο της Ε.Ε. για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στη Θεσσαλονίκη.
ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ καθώς πραγματοποιήθηκαν ΤΟΝ ΜΑΪΟ ΚΑΙ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2020 (!!!), σε περίοδο ιδιαίτερα χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου, καθώς την περίοδο αυτή ίσχυαν μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω της Πανδημίας COVID-19.
ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΠΙΒΛΑΒΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ! Ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου στις αστικές περιοχές είναι τα 50 db, τα επίπεδα θορύβου στις περιοχές από τις οποίες το έργο θα διέρχεται κυμαίνονται ήδη από 70db-100db.
ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ Η ΣΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ, λόγω των ισχυρότατων δονήσεων κατά την κατασκευή του έργου, καθόσον δεν έχει λάβει χώρα κανένας έλεγχος!
Με αρχικό προϋπολογισμό 373.000.000€, ο οποίος αναπροσαρμόστηκε μέχρι στιγμής στα 430.000.000€ και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, κατά την διάρκεια εκτέλεσης του έργου, είναι πολύ πιθανή η ΕΠΙΒΟΛΗ ΔΙΟΔΙΩΝ υπέρ των αναδόχων (όπως έγινε στην εξωτερική περιφερειακή). ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΕΜΑΣ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ!
Το έργο προχωράει χωρίς να έχει κοινοποιηθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας στους άμεσα πληττόμενους από το έργο κατοίκους, με σοβαρά ερωτηματικά αναφορικά με τις επιπτώσεις που ενδέχεται να προκύψουν εις βάρος των ρεμάτων της πόλης και με κυκλοφοριακή μελέτη του ποδαριού και της τελευταίας στιγμής, που δεν στηρίζεται σε έναν στρατηγικό κυκλοφοριακό σχεδιασμό για την Θεσσαλονίκη συνολικά, αλλά σε μέτρα αποσπασματικά και ενίσχυση της αστυνόμευσης.
Η ΚΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΕΥΘΥΝΕΣ!
ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΕΡΓΟ;
Υπογράφουν προς το παρόν:
- Σύνδεσμος κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών
- Επιτροπή Προστασίας του Σέϊχ Σού
- Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης
- Πρωτοβουλία κατοίκων Πυλαίας
- Πρωτοβουλία κατοίκων Κρυονερίου
- Ομάδα Εργαζομένων στην Ευκαρπία
- Πρωτοβουλία κατοίκων Υφανέτ
- Fridays for Future Thessaloniki
- Πρωτοβουλία Κατοίκων Τροχιοδρομικών
- SOSε τα δένδρα
- Δίκτυο για το Αστικό Πράσινο
- Πρωτοβουλία κατοίκων για το ρέμα της Δόξας
- Οικολογία Αλληλεγγύη
- Καλλιστώ
- Mamagaia
- Πρωτοβουλία Κατοίκων Κάτω Τούμπας
- Κάτοικοι Τουμπίτσα για την πολιτιστική κληρονομιά
- Πρωτοβουλία αλληλεγγύης ΒΙΟΜΕ
- Πρωτοβουλία Κατοίκων οδού Κρήτης
- Σύλλογος πολιτισμού και περιβάλλοντος Τούμπας
- Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Πυλαίας
- Δημοτικό Σχήμα στον Δ. Θεσσαλονίκης «Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ»
- Δημοτική παράταξη Δ. Νεάπολης – Συκεών «Η ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ»
- Η παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ»
- Ένωση Φορέων Κ.Α.Λ.Ο. (Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας) Κεντρικής Μακεδονίας
- ΛΑΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Κ.ΑΛ.Ο «UnivSSE Coop”
- Κίνηση 136
- ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο – Πρωτοβουλία Συνεργασίας για την Κ.ΑΛ.Ο
- ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- Πρωτοβουλία κατοίκων Μαλακοπής».