Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί κήρυξε 48ωρη απεργία με το σύνολο των οδηγών να τραβάει χειρόφρενο από σήμερα Τρίτη 2 Δεκεμβρίου μέχρι και αύριο Τέταρτη 3 Δεκεμβρίου.
Την ίδια ώρα, οι επαγγελματίες οδηγοί της Θεσσαλονίκης ετοιμάζονται για μια δυναμική παρουσία στους δρόμους, με στόχο να καταστήσουν σαφές ότι οι αλλαγές που έρχονται δεν μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς ουσιαστικό διάλογο και υποστήριξη.
Τα ταξί της πόλης παραμένουν ακινητοποιημένα από τις 5 το πρωί της Τρίτης, ενώ στις 10 π.μ. θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στην οδό Μιχαήλ Ψελλού. Από εκεί θα ξεκινήσει μηχανοκίνητη πορεία προς το Υπουργείο Μακεδονίας–Θράκης, όπου θα κατατεθεί το ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου.
Παράταση υποχρεωτικότητας για την ηλεκτροκίνηση
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, τονίζει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου είναι η απόφαση για υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση στα ταξί από την 1η Ιανουαρίου 2026.
«Το κύριο αίτημά μας σχετίζεται με την ηλεκτροκίνηση. Από 1η Ιανουαρίου 2026 κάθε όχημα που θα λαμβάνει άδεια ταξί θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί τώρα, καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές. Χωρίς ειδικά συνέργεια και επιδοτήσεις δεν μπορούμε να μπούμε σε μια τέτοια διαδικασία. Τη στιγμή που ο κόσμος στενάζει, αδυνατούμε να αγοράσουμε ηλεκτρικά οχήματα που κοστίζουν 50.000–60.000 ευρώ. Ζητάμε παράταση της υποχρεωτικότητας για την ηλεκτροκίνηση έως το 2035», επισημαίνει.
Παράλληλα το χρόνιο ζήτημα με την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες παραμένει άλυτο και συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα στους οδηγούς με τους εκπροσώπους του κλάδου να απαιτούν μόνιμη πρόσβαση των οχημάτων τους στις λεωφορειογραμμές.
«Η είσοδος των ταξί στις συγκεκριμένες λωρίδες καθυστερεί να εφαρμοστεί. Αν και υπήρξε δέσμευση του υπουργού ότι θα συνεχίσουμε να κινούμαστε εντός των λωρίδων μετά τα έργα του μετρό, τίποτα δεν έχει προχωρήσει».
Χωρίς ταξί σήμερα και αύριο η Θεσσαλονίκη
