Πλημμύρες: Οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο ξεπερνούν τα 150 – 160 εκατ. ευρώ

Πάνω από 150 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα κοστίσει η πλήρης αποκατάσταση της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου και των συστημάτων τηλεδιοίκησης , μετά τις ασύλληπτες σε έκταση ζημιές που προκλήθηκαν από τις πρόσφατες πλημμύρες στη Θεσσαλία.

Για τα έργα αυτά θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένα έτος, ενώ καταβάλλονται προσπάθειες ώστε στον επόμενο μήνα, να ξαναρχίσουν, με ντιζελοκίνηση, πρώτα τα εμπορευματικά δρομολόγια στο τμήμα Δομοκός- Λάρισα και, μετά, τα επιβατικά.

Το 2023 ο σιδηρόδρομος δέχθηκε δύο μεγάλα, δύο τεράστια πλήγματα αν και η λέξη «πλήγμα» δεν μπορεί να αποδώσει τις επιπτώσεις από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.

Μετά τα Τέμπη, οι ζημιές που προκλήθηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία, ήρθαν να δώσουν ένα ακόμη βαρύ κτύπημα στο σιδηρόδρομο, πάνω που προσπαθούσε να ορθοποδήσει, με την τμηματική ολοκλήρωση των συστημάτων ETCS και GSM-R, για ασφαλέστερη κίνηση στο δίκτυο.«Το τμήμα του ETCS από Μεζούρλο Λάρισας μέχρι Πλατύ, είναι ακέραιο, αλλά νοτιότερα, από τον Κραννώνα μέχρι το Δομοκό, η καταστροφή είναι ασύλληπτη ενώ ο Δομοκός, σα σταθμός, έχει εξαφανιστεί από το σιδηροδρομικό χάρτη. Η αρχική εκτίμηση για την αποκατάσταση της σηματοδότησης στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Κραννώνα, σε αυτά τα 50 χλμ. διπλής γραμμής, είναι κοντά στα 20-25 εκατομμύρια», είπε ο κ. Τερεζάκης.Θα ξεκινήσουν τα εμπορευματικά δρομολόγια και στη συνέχεια και τα επιβατικά και ακολούθως θα αρχίσουν τα έργα αποκατάστασης του δικτύου, για τα οποία θα απαιτηθούν πολλοί μήνες. Η πρώτη εκτίμηση είναι, ότι οι εργασίες πλήρους αποκατάστασης θα διαρκέσουν περίπου ένα χρόνο, ενώ για ορισμένα σημεία, που τα νερά των πλημμυρών έπνιξαν τις γραμμές, θα πρέπει να προηγηθούν των έργων υδραυλικές μελέτες, για να αποκλειστούν ζημίες αυτής της έκτασης, στο μέλλον.Η αποκατάσταση των τεραστίων ζημιών που προκάλεσαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, οι πλημμύρες που έπληξαν τη Θεσσαλία, θα απαιτήσει επένδυση άνω των 150-160 εκατ. ευρώ, ώστε να γίνουν όλα τα απαιτούμενα έργα στο τμήμα του ΠΑΘΕ από Δομοκό μέχρι Λάρισα, αλλά και στο Λάρισα- Βόλος και Παλαιοφάρσαλο- Καλαμπάκα, να αποκατασταθεί η γραμμή για το τραινάκι του Πηλίου, αλλά και οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στο Βόλο.

Το κόστος της αποκατάστασης είναι πολύ μεγάλο και αναμένεται ότι θα υπάρξει Κοινοτική συμβολή στη χρηματοδότηση των έργων. Το θέμα θα το θέσει ο πρωθυπουργός, στη συνάντηση που θα έχει στις Βρυξέλλες, με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.