Χάρτης ντοκουμέντο : Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΕΒΓΑΛΕ ΤΟ ΟΡΟΥΤΣ ΡΕΪΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ EAST MED

57

Για να καταλάβουμε τη σημασία του μυστικού αυτού, έχει μεγάλη σημασία να δούμε και τον σχετικό χάρτη ο οποίος “μιλάει” από μόνο του. Και συγκεκριμένα αυτό που αποκαλύπτεται είναι ότι η θέση στην οποία βρισκόταν και “πηγαινοερχόταν” το τουρκικό πλοίο από τις αρχές της εβδομάδας δεν είναι άλλη από το σημείο που έχει σχεδιαστεί να περάσει ο υποθαλάσσιος αγωγός East Med για τον οποίο είχαμε ακούσει τόσα πολλά μέχρι πρόσφατα…

Μέχρι τώρα αυτό που μας έλεγαν -για να αποπροσανατολίσουν από τι παίζεται στην πραγματικότητα- ότι το Ορούτς Ρέις μπήκε μεν στην ελληνική υφαλοκρηπίδα αλλά κινείται στα όριά της δήθεν για να μην προκαλέσει πολύ και για να δείξει ότι απλώς μας …ακουμπάει. Με την ίδια λογική μας έλεγαν ότι έχει αποφύγει να μπει στην περιοχή που οριοθετήθηκε πρόσφατα μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου ώστε να μην έρθει ο Ερντογάν αντιμέτωπος με τη “διεθνή κοινότητα” Καταλαμβάνοντας την υφαλοκρηπίδα στο συγκεκριμένο σημείο ο Ερντογάν, τι πετυχαίνει; Εμποδίζει την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού που έχουν συμφωνήσει η Ελλάδα, η Κύπρος και το Ισραήλ. Και μπορεί χθες βράδυ να βγήκε από την περιοχή αυτή το Ορούτς Ρέις αλλά μπορεί ανά πάσα στιγμή να επανέλθει. Σε κάθε περίπτωση μάλιστα δείχνει ότι -αφού θεωρεί πως της “ανήκει” αυτή η περιοχή- δεν μπορεί να γίνει και να κατασκευαστεί εκεί τίποτα που να είναι κόντρα στα δικά της συμφέροντα…Εδώ επίσης υπάρχουν άλλα δύο κρίσιμα στοιχεία. Το ένα είναι ότι η η ίδια η Τουρκία επιδιώκει να περάσει μέσω αυτής ο δρόμος του φυσικού αερίου. Εάν κατασκευαστεί ο East Med η Τουρκία αποτυγχάνει στον σκοπό της να «ελέγχει» και να εκβιάζει την Ευρώπη απειλώντας να κλείσει τις στρόφιγγες του φυσικού αερίου και η «γεωπολιτική σημασία» της υποβαθμίζεται περαιτέρω. Άρα έχει δικά της γεωπολιτικά και οικονομικά συμφέροντα για να εμποδίσει την κατασκευή του East Med. Το δεύτερο είναι ότι λόγω του μεγάλου κόστους κατασκευής, που αυξάνει το κόστος μεταφοράς, δεν θέλουν το αγωγό αυτό και οι μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Μεσογείου.

Να θυμίσουμε ότι ο αγωγός EastMed έχει σχεδιαστεί για να ακολουθεί -παρακάμπτοντας την Τουρκία- υποθαλάσσια όδευση προς την Κύπρο, στη συνέχεια προς τις ακτές της Κρήτης και κατόπιν, μέσω της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, μέχρι τις ακτές της Θεσπρωτίας και την Ιταλία η οποία πάντως μέχρι τώρα δεν έχει βάλει την υπογραφή της στη συμφωνία που έκαναν η Ελλάδα, η Κύπρος και το Ισραήλ.

Να μπλοκάρει την κατασκευή του αγωγού αυτού θέλει και η Γερμανία η οποία γίνεται -για τον λόγο αυτό- πιστή σύμμαχος και υποστηρικτής των σχεδίων του Ερντογάν. Από την αρχή τα φερέφωνα της Μέρκελ έλεγαν ότι ο East Med «είναι ένα πολύ ακριβό πρότζεκτ, το οποίο έχει περιορισμένες προοπτικές και είναι ανεδαφικό εξαιτίας των γεωπολιτικών δυσκολιών» καθώς και ότι “ένας τέτοιος αγωγός έχει νόημα οικονομικά μόνο εάν μπορείς να τον εκμεταλλευθείς για πολλές δεκαετίες”, κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση αμφισβητείται.