Τα προβλήματα της Δυτικής Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο των συναντήσεων του υπ του ΚΙΝΑΛ στην Α’ Θεσσαλονίκη Γ. Μαγκριώτη

47

Ο Υποψήφιος Βουλευτής στην Α΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης του Κινήματος Αλλαγής Γιάννης Μαγκριώτης συναντήθηκε διαδοχικά με τον πρόεδρο του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου κ. Χρήστο Σαραντοπουλο, τον διευθυντή του ΕΦΚΑ Θεσσαλονίκης κ. Κώστα Ζιγκιρίδη και τους εργαζόμενους στο ΣΕΠΕ, τμήμα εργασιακής ασφάλειας.

Το διαχρονικό πρόβλημα της γραφειοκρατίας που καθυστερεί την έκδοση των συντάξεων , το θέμα της στασιμότητας των ιταλικών επενδύσεων στη Θεσσαλονίκη , αλλά και την ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού ΣΕΠΕ συζήτησε ο υποψήφιος βουλευτής στην Α Περιφέρεια Θεσσαλονίκης του Κινήματος Αλλαγής Γιάννης Μαγκριώτης, σε διαδοχικές συναντήσεις που είχε .

Ο κ Μαγκριώτης συζήτησε με τον Πρόεδρο του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου κ Χρήστο Σαραντόπουλο το θέμα των ιταλικών επενδύσεων στη Θεσσαλονίκη, οι οποίες είναι  οι υψηλότερες ξένες επενδύσεις εδώ και πολλά χρόνια και την προοπτική διεύρυνσής τους, αφού τα τελευταία χρόνια υπάρχει στασιμότητα. Συζήτησε επίσης για τις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Ιταλία πού είναι ικανοποιητικές σε ποσότητα, αλλά όχι σε τζίρο και αυτό γιατί κυρίως τα αγροτικά προϊόντα εξάγονται ανώνυμα, χωρίς τυποποίηση.

Με τον διευθυντή του ΕΦΚΑ στη  Θεσσαλονίκη κ Κώστα Ζιγκιρίδη, ο κ Μαγκριώτης συζήτησε το διαχρονικό πρόβλημα της γραφειοκρατίας, που  σήμερα χρησιμοποιείται και ως άλλοθι της κυβέρνησης για την μη έγκυρη έκδοση των συντάξεων με σκοπό την τεχνητή δημιουργία πρωτογενών πλεονασμάτων.

Στην συνάντηση με τους εργαζόμενους στο ΣΕΠΕ ο κ. Μαγκριώτης  τόνισε την σπουδαιότητα της υπηρεσίας πού ιδρύθηκε το 2000 από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να υπερασπιστεί την νομιμότητα στις εργασιακές σχέσεις και την ασφάλεια στις συνθήκες εργασίας. Το κράτος πρέπει να ενισχύει κάθε ελεγκτικό μηχανισμό γιατί έτσι προστατεύει τους εργαζόμενους, αλλά και τον υγιή επιχειρηματικό και επαγγελματικό ανταγωνισμό.

  • Τέλος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό REAL και τον δημοσιογράφο κ. Λάζαρο θεοδωρακίδη τόνισε ότι η ακύρωση του debate των πολιτικών αρχηγών με ευθύνη της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δείχνει την έλλειψη σεβασμού στην δημοκρατική αρχή του διαλόγου και αποκαλύπτει την ένδυα προγραμματικών θέσεων. Τόνισε επίσης ότι το δίλημμα δεν είναι με ποιόν θα κάνει κυβέρνηση το ΚΙ.ΝΑΛ, αλλά με ποια πολιτική θα προχωρήσει η χώρα και τα κόμματα δεν απαντούν στο ερώτημα αυτό, πέρα από αφορισμούς και γενικότητες.

Η κατάρρευση του ΟΑΣΘ, η ανεργία το υποβαθμισμένο περιβάλλον και η κρίση στην τοπική αγορά, ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων που έκανε ο κ Μαγκριώτης κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του στους δήμους Πολίχνης,  Ευόσμου-Κορδελιού και στο Β Διαμέρισμα του Δήμου Πολίχνης.

«Τα προβλήματα στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης περισσεύουν».

Ειδικότερα για την Δυτική Θεσσαλονίκη, η συζήτηση εστιάστηκε στα ζητήματα της ανεργίας, της κρίσης στην τοπική αγορά, στους επαγγελματίες, στο ιδιαίτερα υποβαθμισμένο περιβάλλον και στην καθημερινότητα των πολιτών που επιβαρύνθηκε τα τελευταία χρόνια με την κατάρρευση του ΟΑΣΘ.

Αναφερόμενος ειδικότερα στα έργα και στην ανάπλαση της περιοχής ο κ. Μαγκριώτης, μεταξύ άλλων υπογράμμισε:

Οι συνεχείς ανακοινώσεις και συναντήσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων με τους δημάρχους των δυτικών συνοικιών για την επέκταση του Μετρό, δεν μπορούν να καλύψουν την έλλειψη κάθε προόδου για την μελέτη και κατασκευή του έργου.

Ο χρόνος, για τα ουσιαστικά πρακτικά βήματα, έχει σταματήσει στο 2012, τόσο για την γραμμή (Πλατεία Δημοκρατίας- Ευκαρπία-Νοσοκομείο Παπαγεωργίου), όσο και για την γραμμή (Σιδηροδρομικός σταθμός-Αμπελόκηποι-Εύοσμος-Κορδελιό).

Για την πρώτη γραμμή το 2012 είχαν ολοκληρωθεί οι τοπογραφήσεις, οι γεωτεχνικές έρευνες και η χάραξη μέχρι την Ευκαρπία, καθώς και ο προκαταρτικός σχεδιασμός μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και είχε προγραμματιστεί ο διαγωνισμός για τις οριστικές μελέτες του έργου.

Ο προϋπολογισμός των μελετών και του έργου ανερχόταν σε 650 εκ. ευρώ και είχε προγραμματιστεί να ενταθεί στο Δ’ ΕΣΠΑ (2014-2020).

Για την δεύτερη γραμμή υπήρχε η προκαταρκτική χάραξη του έργου, είχαν προχωρήσει μερικές πρόδρομες εργασίες και ο προϋπολογισμός του έργου είχε εκτιμηθεί σε 440 εκ ευρώ.

Με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις και με οποιαδήποτε κυβέρνηση, δεν θα επιτρέψουν την έναρξη κατασκευής της γραμμής το νωρίτερο το 2025, αν υπάρχουν κοινοτικοί πόροι.

  1.  Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΩΝ

α ) Στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, αφού η κυβέρνηση ακύρωσε την συμφωνία παραχώρησης της ιδιοκτησίας του στρατοπέδου, που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση με την προηγούμενη δημοτική αρχή, με εξαίρεση περίπου 40 στρέμματα, παραχώρησε κατά χρήση στον δήμο το σύνολο του στρατοπέδου έκτος από 20 περίπου στρέμματα που παραχώρησε στη μητρόπολη της περιοχής, με αντάλλαγμα 83 διαμερίσματα του δήμου στην περιοχή της Νικόπολης που προορίζονταν για την κοινωνική πολιτική του δήμου.

Καμιά διασφάλιση πόρων για τις μελέτες της ανάπλασης και φυσικά για την ανάπλαση και την δημιουργία των μουσείων που εξήγγειλε η κυβέρνηση, συνολικού κόστους περίπου 100 εκ. ευρώ και με άγνωστο το καθεστώς του φορέα διαχείρισης και φυσικά τις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης.

β ) Το στρατόπεδο Καρατάσου, όπως φάνηκε και από την τελευταία απόφαση του υπουργείου, άρχισε να παραχωρείται τμηματικά και για ψηφοθηρικούς λόγους σε ιδιωτικούς φορείς για κερδοσκοπική εκμετάλλευση.

γ ) Για το στρατόπεδο του Μεγάλου Αλέξανδρου δεν δέχεται καμία συζήτηση.

δ ) Το στρατόπεδο Ζιάκα, χωρίς καμιά διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής, ανακοίνωσε ότι θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Λαχαναγορά για την κατασκευή αποθηκών Logistics. Μια αναγκαία υποδομή που μπορεί να γίνει στο παρακείμενο στρατόπεδο Γκόνου, ή μπορεί να βρεθεί μια συναινετική λύση για την ανάπτυξη του πάρκου στο στρατόπεδο Ζιάκα και την αξιοποίηση ενός μέρους του στρατοπέδου για τις ανάγκες ανάπτυξης της Λαχαναγοράς.

  • ΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ

Τα σημαντικά αυτά έργα δημοπρατηθήκαν το 2011από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και έπρεπε να είχαν τελειώσει  το αργότερο το 2015 και δεν πρόκειται να τελειώσουν ούτε και φέτος. Όμως δεν πρόκειται να δοθούν πριν το 2019 και μερικά τμήματα ημιτελή. Δυστυχώς δεν έχουν μελετηθεί μέχρι τώρα και δεν έχουν διασφαλιστεί οι πόροι για την κατασκευή των δυο τελευταίων κόμβων, τον πρώτο στην διασταύρωση της περιφερειακής με την οδό Μοναστηρίου και τον δεύτερο στην διασταύρωση της Λαχαναγοράς που έχει και πυκνή κίνηση φορτηγών.

Δηλαδή από τον Φοίνικα μέχρι την διασταύρωση της Μοναστηρίου θα έχουμε απρόσκοπτη ροη και «Πράσινο κύμα» και στα επόμενα 200 μέτρα μέχρι τον ΠΑΘΕ, θα έχουμε συνεχή μποτιλιαρίσματα με δυο φανάρια.

  • Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ

Το απολύτως αναγκαίο αυτό έργο για την προστασία των ακτών από την διάβρωση, την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής και την ήπια παραγωγική του αξιοποίηση, όπου οι συνθήκες προστασίας του βιότοπου το επιτρέπουν, είναι μνημείο διαρκών εξαγγελιών από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την κυβέρνηση.

Μια έκθεση ιδεών μιας ομάδας καθηγητών του ΑΠΘ που χρηματοδοτήθηκε από το διασυνοριακό πρόγραμμα Interreg, χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση συνεχών συσκέψεων στην περιοχή και κάθε είδους εξαγγελιών χωρίς πρακτικό αντίκρισμα, αφού οι περιορισμένοι πόροι που έχει δεσμεύσει η ηγεσία της Περιφέρειας δεν αρκούν για σημαντικές παρεμβάσεις, αλλά και αυτοί κινδυνεύουν να χαθούν, αν άμεσα δεν προκηρυχτούν οι αναγκαίες μελέτες».