Σάββατο, 8 Νοέ 2025
Βεργίνα Τηλεόραση
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ρoή Ειδήσεων
Black Friday: Πότε έρχεται η μέρα των εκπτώσεων φέτος
Scope Ratings: Αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές του ελληνικού αξιόχρεου
Η Ελλάδα πύλη για το αμερικανικό LNG στην Ευρώπη – Οι κρίσιμες συμφωνίες που υπέγραψε η κυβέρνηση με ΗΠΑ
TisimΒενη : Των Ταξιαρχών! Ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.κ Φιλόθεος αποκλειστικά
Τα χρήματα που καταβάλλονται από τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ για τις 10 έως 14 Νοεμβρίου
Η Ελλάδα γίνεται χώρα-κλειδί του ενεργειακού χάρτη της Ευρώπης
Υπερταμείο: Σημεία αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ μετά τη συνάντηση διοίκησης και CEO
ΔΕΠΑ-AKTOR: Υπεγράφη η ιστορική συμφωνία προμήθειας αμερικανικού LNG και μεταπώλησης στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη
Από αύριο ξεκινά το σχέδιο αστυνόμευσης σε οικισμούς Ρομά
Οι ανακοινώσεις Χρυσοχοΐδη από την Κρήτη: «Δεν θα κάνουν κουμάντο στο νησί οι τοπικές μαφίες και οι νταήδες»
Font ResizerAa
Βεργίνα ΤηλεόρασηΒεργίνα Τηλεόραση
Search
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ακολουθησε μας
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
© 2024 Verginanews
ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού-Τέσσερις συμβουλές προς τους γονείς

8 μήνες ago
Κοινοποίηση
11 Λεπτά ελάχιστη ανάγνωση
Κοινοποίηση


- Advertisement -

Με αφορμή τη σημερινή Πανελλήνια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, το ΑΠΕ-ΜΠΕ μίλησε με τη Μαρία Βλασοπούλου, ψυχολόγο-ψυχοθεραπεύτρια της επιστημονικής ομάδας της Γραμμής 115 25 και του Συμβουλευτικού Κέντρου του Μαζί για το Παιδί. «Η πρόληψη και η έγκαιρη ανίχνευση σε συνδυασμό με την ανοιχτή επικοινωνία με το παιδί, τους εκπαιδευτικούς και τη σχολική κοινότητα αποτελούν δυνητικά προστατευτικούς παράγοντες περιστατικών σχολικού εκφοβισμού», επισημαίνει η κ. Βλασοπούλου.

Οι γονείς να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να εκφράζουν τα συναισθήματά τους

Ειδικότερα, οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά να εκφράζουν τον θυμό, τη λύπη και άλλα δυσάρεστα συναισθήματα, όχι μόνο τα εύκολα και ευχάριστα, όπως τη χαρά, τονίζει η κ. Βλασοπούλου. Αυτό ισχύει και για τους «θύτες» και για τα «θύματα» και οι δυο χρειάζονται υποστήριξη. Αν τα αρνητικά συναισθήματα παραμένουν χωρίς να ειπωθούν, γιγαντώνονται και εκφράζονται σε λάθος κατευθύνσεις, γεγονός που το συναντάμε συχνά και στους ενήλικες, σχολιάζει η κ. Βλασοπούλου.

Με «ενεργητική ακρόαση δηλώνουμε τη διαθεσιμότητά μας, ότι είμαστε εκεί για να ακούσουμε και να βοηθήσουμε τα παιδιά και τους εφήβους να μιλούν για τα επώδυνα συναισθήματα τους», εξηγεί. Ταυτόχρονα ενημερώνουμε για τα όρια και τις συμπεριφορές που επιτρέπονται και είμαστε διαθέσιμοι να απαντήσουμε κάθε απορία.

Η λέξη-κλειδί εδώ είναι η «κατανόηση», να αισθάνονται τα παιδιά ότι ο γονιός καταλαβαίνει αυτό που τους συμβαίνει και τότε το συναίσθημα «μαλακώνει», εκφράζεται με λόγια, μπορεί κανείς να το επεξεργαστεί ευκολότερα, εξηγεί η κ. Βλασοπούλου. Επιπλέον έτσι καλλιεργείται η ενσυναίσθηση, οπότε ένα παιδί κατανοεί ευκολότερα σε τι κατάσταση βρίσκεται ένας συνομήλικός του.

Μια χρήσιμη πρακτική είναι οι γονείς να «καθρεφτίζουν το δικό τους συναίσθημα», να μη φοβούνται να κάνουν μια αποκάλυψη, ότι κι εκείνοι ως έφηβοι ένιωθαν πχ θυμό, απόρριψη, κλπ, έχουν βιώσει κάτι αντίστοιχο. Επίσης, να θυμούνται ότι και για τους ενήλικες τα δυσάρεστα συναισθήματα παραμένουν δύσκολα, οπότε «αυτό να το μοιραζόμαστε με τα παιδιά και να μη βιαζόμαστε να τα ανακουφίσουμε με εναλλακτικές», αναφέρει η κ. Βλασοπούλου. Το τελευταίο δεν ενδείκνυται γιατί δε βοηθάει το παιδί να διαχειριστεί τα δυσάρεστα συναισθήματα, που είναι το ζητούμενο. Με τη στάση μας να δηλώνουμε ότι «είμαστε εκεί να αντέξουμε το συναίσθημα και να βοηθήσουμε το παιδί να αποδεχτεί τον εαυτό του. Και ό,τι θα το αγαπάμε όποιο συναίσθημα κι αν εκφράσει, να μη φοβάται».

Αν ο γονιός σε ένα ξέσπασμα του παιδιού απαντήσει «Ωχ πάλι τα ίδια; Πάλι φωνάζεις;» του ακυρώνει το συναίσθημα, σύμφωνα με την κ. Βλασοπούλου. Οι «θετικές διατυπώσεις» είναι οι προτιμώμενες, πχ «Όταν φωνάζεις, δυσκολεύομαι να σε κατανοήσω και να σε βοηθήσω. Θα ήθελα να μιλήσεις πιο ήρεμα, να πάρεις το χρόνο σου και ξαναμιλάμε». Δεν πρέπει κανείς να είναι απότομος και κοφτός ως προς τις δηλώσεις του, προσθέτει η κ. Βλασοπούλου. Για παράδειγμα αντί «έχεις νεύρα και με αγνοείς», μπορεί κανείς να πει «αισθάνομαι ότι αυτή τη στιγμή έχεις θυμώσει μαζί μου και δε με ακούς πραγματικά».

Υπάρχει επίσης η «αφοπλιστική τεχνική». Εκεί ο γονιός, πάνω στη διαφωνία με το παιδί του, βρίσκει ένα κοινό σημείο, εστιάζει σε κάτι που συγκλίνουν, όχι που διαφωνούν, συμπληρώνει η κ. Βλασοπούλου. Και αυτή η μέθοδος μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της έντασης. Όταν ο θυμός είναι έντονος και εμμένει, παρά τις συζητήσεις και την επαφή με το παιδί, «καλό είναι να διερευνήσουμε αν συμβαίνει κάτι άλλο και πρέπει οι γονείς να απευθυνθούν σε κάποιο ειδικό», προειδοποιεί η κ. Βλασοπούλου.

Τέσσερις κατευθυντήριες γραμμές

Πιο αναλυτικά παρατίθενται παρακάτω κάποιες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τον γονεϊκό ρόλο στην υποστήριξη της διαχείρισης των συναισθημάτων από τα παιδιά, όπως της συνέταξε το Συμβουλευτικό Κέντρο του Μαζί για το Παιδί:

Ο Θυμός στην Εφηβεία και η Διαχείρισή του: Ο Ρόλος των Γονέων

Η εφηβεία είναι μια περίοδος έντονων βιολογικών και ψυχοσυναισθηματικών αλλαγών. Οι έφηβοι καλούνται να διαχειριστούν όλες αυτές τις μεταβάσεις και ο θυμός αποτελεί μια φυσιολογική αντίδραση σε αυτές. Οι έφηβοι, οι οποίοι βρίσκονται στη διαδικασία της διαμόρφωσης της ταυτότητάς τους, μπορεί να νιώσουν θυμό ως απάντηση στις αβεβαιότητες, τις κοινωνικές/μαθησιακές πιέσεις ή τις διαφωνίες με την οικογένεια και τους συνομηλίκους. Ο θυμός είναι ένας τρόπος για τους εφήβους να επεξεργαστούν τις δικές τους αλλαγές και προκλήσεις, και να κατανοήσουν τον εαυτό τους καλύτερα. Ωστόσο, η διαχείρισή του μπορεί να είναι δύσκολη, τόσο για τους ίδιους όσο και για τους γονείς τους.

Ο Ρόλος των Γονέων στη Διαχείριση του Θυμού

Η έκφραση του θυμού μέσα στην οικογένεια έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς επηρεάζει όχι μόνο το άτομο που εκδηλώνει τον θυμό, αλλά και τους γύρω του. Οι έφηβοι συχνά μιμούνται τα πρότυπα που βλέπουν στους γονείς τους, είτε πρόκειται για την υγιή διαχείριση του θυμού είτε για τις ανθυγιεινές αντιδράσεις (όπως φωνές, βία ή αποφυγή). Έτσι, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι αντιδράσεις των γονέων στον θυμό τους επηρεάζουν το πώς τα παιδιά θα μάθουν να εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα. Οι γονείς που δείχνουν κατανόηση, υπομονή και διάθεση για επικοινωνία, βοηθούν τους εφήβους να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους με υγιή τρόπο. Η στήριξη των γονέων, η ανοιχτή επικοινωνία και η δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για έκφραση μπορούν να μειώσουν την ένταση και να οδηγήσουν σε μια πιο παραγωγική εκτόνωση του θυμού.

Καθοδήγηση για Υγιή Διαχείριση Συναισθημάτων

Η καλλιέργεια στρατηγικών για την υγιή διαχείριση του θυμού είναι κρίσιμη. Οι γονείς μπορούν να διδάξουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα πρώτα σημάδια του θυμού και να εφαρμόζουν τεχνικές για αποκλιμάκωση, όπως η αναπνοή ή η απομάκρυνση από την κατάσταση, όταν αισθάνονται ότι η ένταση τους κατακλύζει. Η προσφορά εναλλακτικών λύσεων για την εκτόνωση του θυμού, όπως η σωματική άσκηση ή η ενασχόληση με δημιουργικές δραστηριότητες, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να εκτονώνονται και να ρυθμίζουν καλύτερα τα συναισθήματά τους.

Όταν ο θυμός του εφήβου είναι έντονος, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για συζήτηση. Σε τέτοιες στιγμές, η καλύτερη προσέγγιση είναι να παραμείνουμε ψύχραιμοι και να αναβάλουμε τη συζήτηση για αργότερα, όταν τα συναισθήματα θα έχουν κοπάσει. Η κατανόηση των συναισθημάτων είναι σημαντική, αλλά οι γονείς χρειάζεται να παραμείνουν σταθεροί στα όρια που θέτουν, καθώς ο θυμός δεν δικαιολογεί επιθετική ή καταστροφική συμπεριφορά. Επιπλέον, είναι κρίσιμο να εξασφαλίσουμε ότι παραμένουμε και εμείς ασφαλείς κατά τη διάρκεια αυτών των στιγμών έντασης.

Πότε χρειάζεται να απευθυνθούμε σε ειδικό;

Όταν ο θυμός γίνεται έντονος ή επικίνδυνος για την ψυχική υγεία του εφήβου, η βοήθεια από ειδικό ψυχικής υγείας είναι απαραίτητη. Για παράδειγμα, ένας έφηβος που δεν θέλει να πάει στο σχολείο μπορεί να εκδηλώνει θυμό ή απογοήτευση λόγω κοινωνικών πιέσεων, άγχους ή έντονης ψυχικής δυσφορίας. Επίσης, αν ο έφηβος δείχνει επιθετικότητα ή έχει προβλήματα συμπεριφοράς, μπορεί να είναι θύμα εκφοβισμού από συνομηλίκους. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η ψυχολογική υποστήριξη μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση αυτών των συναισθημάτων και στη θεραπεία των αιτίων του θυμού, δίνοντας στον έφηβο εργαλεία για τρόπους αντιμετώπισης του θυμού.

Για το πώς να προσεγγίσει κανείς τους εφήβους και να τους βοηθήσει να διαχειριστούν το θυμό μπορεί να απευθυνθεί στη Γραμμή 11525.

Για ζητήματα βίας και επιθετικότητας με παιδιά και εφήβους στο 10306.

Η πανελλαδική «Γραμμή 115 25» του Μαζί για το Παιδί, η οποία είναι στελεχωμένη από έμπειρη επιστημονική ομάδα και εκπαιδευμένους εθελοντές με συνεχή κλινική εποπτεία, λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00-19:00 και τον Αύγουστο 9:00-17:00 και οι κλήσεις, όπως και η συμβουλευτική υποστήριξη, είναι δωρεάν. Τηρείται το απόρρητο και όλες οι κλήσεις είναι επώνυμες, εμπιστευτικές και δεν ηχογραφούνται.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:BullyingΣχολεία
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο άρθρο Τι λένε οι κυβερνητικές πηγές για το email του Τριαντόπουλου και τον συντονιστικό ρόλο
Επόμενο άρθρο EKT: Νέα μείωση των επιτοκίων κατά 0,25%-Αβεβαιότητα γύρω από τις επόμενες κινήσεις

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Black Friday: Πότε έρχεται η μέρα των εκπτώσεων φέτος
5 ώρες ago
Scope Ratings: Αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές του ελληνικού αξιόχρεου
8 ώρες ago
Η Ελλάδα πύλη για το αμερικανικό LNG στην Ευρώπη – Οι κρίσιμες συμφωνίες που υπέγραψε η κυβέρνηση με ΗΠΑ
8 ώρες ago
TisimΒενη : Των Ταξιαρχών! Ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.κ Φιλόθεος αποκλειστικά
9 ώρες ago
Τα χρήματα που καταβάλλονται από τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ για τις 10 έως 14 Νοεμβρίου
10 ώρες ago

Ακολουθήστε μας στα social media

Ακολουθήστε το verginanews.gr στο Instagram και το Facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι. Στο youtube μας μπορείτε να απολαύσετε όλες τις τελευταίες εκπομπές μας.
FacebookLike
XΑκολούθησε
InstagramΑκολούθησε
YoutubeSubscribe

ΕΚΠΟΜΠΕΣ

ΒΕΡΓΙΝΑ TV: Αλεξάνδρα Σδούκου για ΕΛΤΑ –«Έρχεται ο ταχυδρόμος κατ’ οίκον»

Για τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το κλείσιμο 46 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, μίλησε μεταξύ άλλων…

Αλεξία Χαρακίδα

Θεσσαλονίκη: Κυλιόμενη Σκάλα Εκτός Λειτουργίας στο Μετρό «Πανεπιστήμιο» – Ουρές και Πίεση σε Ώρα Αιχμής

Το θέμα αναδείχθηκε ζωντανά στην εκπομπή «Αυτοδιοικητικό Μέτωπο» με την Ευδοξία Βροχίδου στη Βεργίνα Τηλεόραση, μέσα…

Αλεξία Χαρακίδα

Ο υπουργός υγείας Α. Γεωργιάδης στη Βεργίνα Τηλεόραση και στον Στέργιο Καλόγηρο

Συνέντευξη εφ’όλης της ύλης έδωσε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης στη Βεργίνα Τηλεόραση και τον…

Newsroom

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Από αύριο ξεκινά το σχέδιο αστυνόμευσης σε οικισμούς Ρομά

Newsroom
ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι ανακοινώσεις Χρυσοχοΐδη από την Κρήτη: «Δεν θα κάνουν κουμάντο στο νησί οι τοπικές μαφίες και οι νταήδες»

Newsroom
ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρανάκης: Ορίστε η απόδειξη πως το τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρισα-Θεσσαλονίκη ουδέποτε μπήκε σε λάθος γραμμή

Newsroom
ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα παράγοντας ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη, δεν θα μπορεί να μπαίνει πλέον ρωσικό αέριο μέσω Τουρκίας

Newsroom
Βεργίνα Τηλεόραση
Facebook Twitter Youtube Rss
Copyright © 2024 VerginaNews
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?