Μια στρατηγική σύμπραξη που δημιουργεί προστιθέμενη αξία και ενισχύει την εξωστρέφεια δύο κομβικών κλάδων για την ελληνική οικονομία φέρνει η φετινή διοργάνωση των Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop, που ενώνουν τις δυνάμεις τους και από τις 14 έως τις 16 Νοεμβρίου θα δίνουν τον παλμό του τουρισμού και της γαστρονομίας στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για δύο σημαντικές εκθέσεις, με περισσότερους από 550 εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και με πάνω από 4.350 επιχειρηματικά προγραμματισμένα ραντεβού (B2B).
Φέτος η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού, Philoxenia, γιορτάζει τα 40 της χρόνια, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής. Μάλιστα, στη φετινή διοργάνωση η Philoxenia-Hotelia υποδέχεται 300 εκθέτες από την Ελλάδα και 21 χώρες του εξωτερικού, όπως η Αρμενία, η Αίγυπτος, η Βοσνία, η Γεωργία, η Σερβία, η Ινδονησία και η Πορτογαλία. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμμετοχή από τη Σερβία, με περιοχές όπως το Βελιγράδι και η Βοϊβοντίνα, αλλά και από χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στο επίκεντρό της μάλιστα βρίσκεται ένα διπλό, ενισχυμένο επιχειρηματικό B2B πρόγραμμα: Corporate Meetings, στο πλαίσιο των οποίων την Παρασκευή οι εκθέτες θα παρουσιάσουν τις υπηρεσίες τους σε εταιρικούς πελάτες, και Hosted Buyers Program με 110 προσκεκλημένους επαγγελματίες του τουρισμού από 36 χώρες. Με Χορηγό Γαστρονομίας την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Πελοποννήσου, θα γευτούν τοπικά προϊόντα, ενώ ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης χορηγεί το city tour και το ΔΙΠΑΕ υποστηρίζει με εθελοντές. Μέσω αυτών των προγραμμάτων, θα πραγματοποιηθούν περισσότερα από 3.700 προγραμματισμένα B2B ραντεβού. Παράλληλα, η έκθεση θα υποδεχθεί δύο επιχειρηματικές αποστολές με περίπου 100 άτομα από τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία, καθώς και μια πολυμελή αποστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων.
Για τον εορτασμό των 40 χρόνων της Philoxenia και μαζί με τον στρατηγικό συνεργάτη της ΔΕΘ-HELEXPO, τον ΕΟΤ, έχουν σχεδιαστεί ειδικές δράσεις: Έκθεση τουριστικής αφίσας με υλικό από το 1985 έως σήμερα και σε συνεργασία με την κοινότητα Greek Instagramers Events φωτογραφικός διαγωνισμός «40 Years of Philoxenia», τα νικητήρια έργα του οποίου θα εκτίθενται στο περίπτερο 13. Παράλληλα, ο Οργανισμός Διαχείρισης Αρχαιολογικών Πόρων (ΟΔΑΠ) συμμετέχει και φέτος, αναδεικνύοντας τη στενή σχέση τουρισμού και πολιτισμού.
