Σάββατο, 22 Νοε 2025
Βεργίνα Τηλεόραση
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ρoή Ειδήσεων
ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρώθηκαν ενισχύσεις σε περισσότερους από 80.000 αγρότες
Δημόσιο: Περισσότερες από 20.000 προσλήψεις και διορισμοί βάσει του νέου προϋπολογισμού
Ακρίβεια: ανατιμήσεις 2020-2025-Προϊόντα με αύξηση έως 60% «άδειασαν» το πορτοφόλι μας
Ουκρανία: Ασφυκτική πίεση Τραμπ στον Ζελένσκι να αποδεχθεί τη συμφωνία
TisimΒενη :Ο Γιώργος Καραμίχος για την παράσταση “VANYA”
Επίδομα θέρμανσης: Τα πιο συχνά λάθη που οδηγούν στον αποκλεισμό δικαιούχων
Φορολογούμενοι: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν πριν το τέλος του έτους
Η ΕΕ δεν έχει λάβει επίσημα το σχέδιο Τραμπ για την Ουκρανία – «Δεν έχει νόημα να το σχολιάζουμε σε αυτό το στάδιο»
Κ. Μητσοτάκης για την Ημέρα των Ένοπλων Δυνάμεων: «Η εθνική άμυνα σε γη, ουρανό και θάλασσα είναι ισχυρότερη από ποτέ»
Το Δημόσιο σχεδιάζει αυξημένο δανεισμό και πρόωρη εξόφληση των μνημονιακών δανείων το 2026
Font ResizerAa
Βεργίνα ΤηλεόρασηΒεργίνα Τηλεόραση
Search
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Follow US
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
© 2024 Verginanews
ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Τι αναφέρει το προσχέδιο του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

10 μήνες ago
Share
7 Min Read
SHARE


Το προσχέδιο του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία των Τεμπών αποκαλύπτει σήμερα η Καθημερινή. Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) πρόκειται να παρουσιάσει, στο τέλος του μήνα, το πόρισμά του για τη σιδηροδρομική τραγωδία που συντάραξε την Ελλάδα, ύστερα από αναλύσεις και μελέτες για τα ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις.

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, πρόκειται για το προσχέδιο του πορίσματος. Σχετικά με το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, όπως σημειώνει η Καθημερινή, σύμφωνα με το προσχέδιο, τμήματα του οποίου δημοσίευσαν η Real News και η Εφημερίδα των Συντακτών, δεν υπάρχουν δεδομένα που να στηρίζουν την ύπαρξη δεξαμενής χωρητικότητας δεκάδων τόνων ή την ύπαρξη κρυφού βαγονιού στην εμπορική αμαξοστοιχία. Και συνεχίζει η εφημερίδα: «Αλλά φαίνεται πως μέχρι την ολοκλήρωση του τελικού πορίσματος θα τεκμηριωθεί η εκτίμηση για ύπαρξη ποσότητας 3,5 – 4 τόνων, πιθανότατα αρωματικών υδρογονανθράκων, στο τρίτο βαγόνι της εμπορικής, το οποίο και ανεφλέγη μετά τη σύγκρουση».

Η μικρή διαρροή ελαίων σιλικόνης που περιείχαν οι μετασχηματιστές στα δύο πρώτα βαγόνια του εμπορικού συρμού δεν είναι ικανή, σύμφωνα με πληροφορίες, για την πρόκληση της έκρηξης που σημειώθηκε. Αυτό ενισχύεται και από το ότι οι μετασχηματιστές δεν έχουν υποστεί παρά ελάχιστες ρωγμές. Όπως επίσης αναφέρεται για τις εκρήξεις αξιοποιήθηκε, κατά κύριο λόγο, υλικό από τις κάμερες, που ωστόσο κρίνεται ικανό να οδηγήσει σε επιστημονικά ασφαλή συμπεράσματα για το είδος του φορτίου του εμπορικού τρένου.

Σύμφωνα με το πόρισμα, κανένα από τα εμπλεκόμενα ερευνητικά κέντρα -τα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Γάνδης ή το Σουηδικό Ινστιτούτο- δεν έχουν αποφανθεί οριστικά για το είδος του φορτίου που οδήγησε στην έκρηξη. Έχουν, όμως, τεκμηριώσει και τα τρία την πλέον κατάλληλη μεθοδολογία, από την οποία μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, εφόσον ληφθούν υπόψη ορθές παράμετροι (υγρασία, ταχύτητα ανέμου, θερμοκρασία κ.ά.).

Όπως επίσης αναφέρεται στην Καθημερινή, η σχετική έρευνα τρέχει αυτή τη στιγμή.

Η φωτιά και η έκρηξη μετά τη σύγκρουση, σε τρεις φάσεις

Η πρώτη φάση της φωτιάς, σύμφωνα με την Καθημερινή: Έξι κλάσματα του δευτερολέπτου μετά τη σύγκρουση των μηχανών των τρένων καταγράφεται το πρώτο ηλεκτρικό τόξο που δημιουργεί βραχυκύκλωμα. Τρία κλάσματα του δευτερολέπτου αργότερα ξεκινά η έκρηξη, πιθανόν λόγω των σπινθήρων από τα φρένα. Η έκρηξη επεκτείνεται προς τα πάνω, σχηματίζοντας μια πυρκαγιά διαμέτρου περίπου 42 μέτρων που καίει για περίπου 2 δευτερόλεπτα.

Η δεύτερη φάση: Λίγα δευτερόλεπτα μετά την αρχική ανάφλεξη υπάρχει νέα φωτιά σε «ακαθόριστο όγκο ή περιοχή» μακριά από την αρχική, η οποία όμως τροφοδοτεί την πρώτη φωτιά και τη διπλασιάζει σε μέγεθος πριν σβήσει δευτερόλεπτα μετά την ανάφλεξη. Και συνεχίζει η Καθημερινή επικαλούμενη στοιχεία από το προσχέδιο του πορίσματος: «Η διάρκεια αυτής της δεύτερης φάσης και το ύψος των πύρινων στηλών υποδεικνύουν ότι εμπλέκεται σημαντική ποσότητα καυσίμου, με βάση όσα αναφέρονται».

Η τρίτη φάση: Δύο ξεχωριστές πυρκαγιές συνεχίζουν να καίνε στο επίπεδο του εδάφους. Η μία κοντά στις μηχανές του εμπορικού τρένου, που πιθανόν θερμαίνει και τα έλαια σιλικόνης, η οποία σβήνει μόνη της όταν καταναλώσει τα έλαια του μετασχηματιστή. Άλλη φωτιά καίει στα απομεινάρια του βαγονιού του εστιατορίου με ισχυρή φλόγα και συνολική διάρκεια 2 ώρες. Αυτές οι δύο πυρκαγιές φαίνεται να καταναλώνουν κάθε υπόλοιπο καυσίμου που δεν έχει καταναλωθεί από την αρχική φωτιά.

Οι τρεις φάσεις της σύγκρουσης

Σε ό,τι αφορά τη σύγκρουση των τρένων, στο προσχέδιο του πορίσματος σημειώνεται ότι έγινε σε τρεις φάσεις: Η πρώτη πρόσκρουση αφορά τα 2 πρώτα βαγόνια της εμπορικής (που είναι οι μηχανές) και τα 2 πρώτα βαγόνια της επιβατικής (μηχανή και Α’ θέση). Η σύγκρουση ήταν μετωπική και τα βαγόνια εκτινάχθηκαν προς την πλευρά του δρόμου. Το βαγόνι της Α΄ θέσης καταστράφηκε ολοσχερώς, αναφέρεται επίσης στο πόρισμα.

Το χειροκίνητο φρένο έκτακτης ανάγκης φαίνεται ότι ενεργοποιήθηκε ένα δευτερόλεπτο πριν από την πρώτη, μετωπική σύγκρουση.

Ακολούθησε η δεύτερη σύγκρουση, που ήταν επίσης μετωπική. Εν προκειμένω, συγκρούστηκαν τα τρίτα βαγόνια των δύο αμαξοστοιχιών, το εστιατόριο της επιβατικής με βαγόνι της εμπορικής που μετέφερε χαλύβδινες πλάκες. Στην τρίτη φάση της σύγκρουσης, βαγόνια συνεχίζουν να συγκρούονται, με ελαφρώς μικρότερη ορμή.

Τέμπη: Το πόρισμα εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις σε ΟΣΕ και ΡΑΣ

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη Καθημερινή, στο πόρισμα:

  • Εντοπίζονται ελλείψεις ή παραλείψεις στη διάρθρωση και οργάνωση των σταθμαρχείων
  • Ως προς τη χρήση του ο ασύρματος τρόπος επικοινωνίας κρίνεται αναποτελεσματικός λόγω της ύπαρξης στατικού θορύβου και παρεμβολών και αδυναμίας απόκρισης σε «κρυφά σημεία», στα τούνελ δεν πιάνει.
  • Ως προς τη στελέχωση του ΟΣΕ σύμφωνα με το πόρισμα, ο οργανισμός λειτουργεί σήμερα με το 45% του δυναμικού που προβλεπόταν αρχικά στο οργανόγραμμά του.
  • Ο ΟΣΕ θα έπρεπε να διαθέτει 2.184 υπαλλήλους, εκ των οποίων 412 σταθμάρχες και 255 κλειδούχους. Τον Σεπτέμβριο του 2024 διέθετε 589 υπαλλήλους, εκ των οποίων 108 σταθμάρχες και 57 κλειδούχους. Αντίστοιχα, τον Δεκέμβριο του 2023 διέθετε 645 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων 117 σταθμάρχες και 64 κλειδούχους, και τον Δεκέμβριο του 2022 είχε σύνολο προσωπικού 735 ατόμων, εκ των οποίων 133 σταθμάρχες και 64 κλειδούχους.
  • Προτείνονται βελτιώσεις για τη λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων που μαρτυρούν υπάρχουσες ελλείψεις ως προς το σύστημα αναφοράς περιστατικών.
TAGGED:ΔημοφιλήΤέμπη
Share This Article
Facebook Email Copy Link Print
Previous Article Επίσκεψη Δένδια στην Κύπρο: Δεν είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα να παραμένει χωρισμένη
Next Article Επιστροφή στο γήπεδο της Νότιγχαμ Φόρεστ για την Εθνική Αγγλίας μετά από 84 χρόνια!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρώθηκαν ενισχύσεις σε περισσότερους από 80.000 αγρότες
5 ώρες ago
Δημόσιο: Περισσότερες από 20.000 προσλήψεις και διορισμοί βάσει του νέου προϋπολογισμού
6 ώρες ago
Ακρίβεια: ανατιμήσεις 2020-2025-Προϊόντα με αύξηση έως 60% «άδειασαν» το πορτοφόλι μας
8 ώρες ago
Ουκρανία: Ασφυκτική πίεση Τραμπ στον Ζελένσκι να αποδεχθεί τη συμφωνία
8 ώρες ago
TisimΒενη :Ο Γιώργος Καραμίχος για την παράσταση “VANYA”
8 ώρες ago

Ακολουθήστε μας στα social media

Ακολουθήστε το verginanews.gr στο Instagram και το Facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι. Στο youtube μας μπορείτε να απολαύσετε όλες τις τελευταίες εκπομπές μας.
FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
YoutubeSubscribe

ΕΚΠΟΜΠΕΣ

ΒΕΡΓΙΝΑ TV: Αλεξάνδρα Σδούκου για ΕΛΤΑ –«Έρχεται ο ταχυδρόμος κατ’ οίκον»

Για τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το κλείσιμο 46 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, μίλησε μεταξύ άλλων…

Αλεξία Χαρακίδα

Θεσσαλονίκη: Κυλιόμενη Σκάλα Εκτός Λειτουργίας στο Μετρό «Πανεπιστήμιο» – Ουρές και Πίεση σε Ώρα Αιχμής

Το θέμα αναδείχθηκε ζωντανά στην εκπομπή «Αυτοδιοικητικό Μέτωπο» με την Ευδοξία Βροχίδου στη Βεργίνα Τηλεόραση, μέσα…

Αλεξία Χαρακίδα

Ο υπουργός υγείας Α. Γεωργιάδης στη Βεργίνα Τηλεόραση και στον Στέργιο Καλόγηρο

Συνέντευξη εφ’όλης της ύλης έδωσε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης στη Βεργίνα Τηλεόραση και τον…

Newsroom

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Μητσοτάκης για την Ημέρα των Ένοπλων Δυνάμεων: «Η εθνική άμυνα σε γη, ουρανό και θάλασσα είναι ισχυρότερη από ποτέ»

Newsroom
ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Υπογράφτηκε η σύμβαση για τρία νέα σχολικά συγκροτήματα – Τέλος εποχής για λυόμενα του 1978

Newsroom
ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Στήνεται το επιβλητικό χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία Αριστοτέλους

Newsroom
ΕΛΛΑΔΑ

Δοξολογία για την Ημέρα Ενόπλων Δυνάμεων στην Παναγία Δεξιά (Βίντεο)

Newsroom
Βεργίνα Τηλεόραση
Facebook Twitter Youtube Rss
Copyright © 2024 VerginaNews
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?