Σάββατο, 2 Αυγ 2025
Βεργίνα Τηλεόραση
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ρoή Ειδήσεων
Τορίνο: Ξύπνησε από την καταστολή ο 15χρονος μετά τη μεταμόσχευση ήπατος
Ξεκινά η έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου από την Αττική – Πληρότητα 100% σε πλοία και λεωφορεία
Παλαιό Φάληρο: Στον εισαγγελέα οδηγείται σήμερα η 32χρονη μητέρα του νεκρού κοριτσιού
Ασφαλτοστρώνεται σήμερα η Εγνατία
TisimΒενη στην Ιερά Μονή Αγίας Θεοδώρας
Μ. Θεμιστοκλέους στο ΕΡΤNews: 10.000 αεροδιακομιδές από το 2021 – Βελτίωση της κατάστασης στα επείγοντα, αρκετά καλά τα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις των νοσοκομείων
Δήμος Ηλιούπολης: Πλησιάζει η ώρα του μεγάλου φεστιβάλ αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη
ΟΠΕΚΕΠΕ: Υψηλόβαθμα στελέχη της ΑΑΔΕ επισκέφτηκαν τα γραφεία ζητώντας πλήθος στοιχείων
Αλέξης Τσίπρας: Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο της Ιεράς Μονής του όρους Σινά
ΑΑΔΕ: Καταβλήθηκε το επίδομα θέρμανσης σε περισσότερους από 98.000 δικαιούχους
Font ResizerAa
Βεργίνα ΤηλεόρασηΒεργίνα Τηλεόραση
Search
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ακολουθησε μας
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
© 2024 Verginanews
ΕΛΛΑΔΑΚΟΣΜΟΣΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το δώρο του Μακρόν για την επέτειο του ’21

4 έτη ago
Κοινοποίηση
15 Λεπτά ελάχιστη ανάγνωση
Κοινοποίηση

Γνώστης των τρόπων καλής συμπεριφοράς, ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δεν θα μπορούσε να έρθει με άδεια χέρια στην εθνική γιορτή της Ελλάδας. Και φέρνει ένα δώρο – δάνειο με διάσημη υπογραφή και ιδιαίτερα συμβολικό χαρακτήρα: μια ταπισερί στην οποία έχει υφανθεί το περίφημο έργο του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών». Πρόκειται για τη νωπογραφία που κοσμεί τη μια από τις επιφάνειες της «Αίθουσας της Υπογραφής» στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού και συγκεκριμένα στην πτέρυγα όπου βρίσκονται οι «Αίθουσες του Ραφαήλ».

Τα εγκαίνια της Εθνικής Πινακοθήκης θεωρήθηκαν από τη γαλλική πλευρά ως μια καλή ευκαιρία προβολής, γι’ αυτό και ζήτησε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να παρουσιαστεί η ταπισερί σε κάποια αίθουσα του κτιρίου που ανακαινίστηκε, υπερδιπλασίασε τους χώρους του και θα ανοίξει (ύστερα από οκτώ χρόνια που διήρκεσαν οι εργασίες για την ανακαίνιση και την επέκτασή του) στις 24 Μαρτίου. Το μέγεθος όμως του τάπητα τοίχου (8,5×4,95μ.), σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης θα ανοίξει μόνο για την προγραμματισμένη τελετή εγκαινίων, παρουσία ελάχιστων υψηλών καλεσμένων (και θα κλείσει την επομένη καθώς τα μουσεία παραμένουν απρόσιτα για το κοινό, σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα ως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές), αλλά και με το ότι όλες οι αίθουσες, ακόμη και οι χώροι μετάβασης έχουν καλυφθεί από τα έργα της μόνιμης συλλογής, είχαν ως αποτέλεσμα η ταπισερί να κατευθυνθεί στο Μέγαρο της Βουλής, χωρίς ωστόσο να μπορεί να αποκλειστεί κάποια έκπληξη της τελευταίας στιγμής.

Στο περιστύλιο της Βουλής
Ο τάπητας τοίχου δεν καταλήγει τυχαία στη Βουλή των Ελλήνων. Αντιθέτως αυτός ήταν εξαρχής ο προορισμός της και η ιδέα για την παρουσίασή της στην Εθνική Πινακοθήκη ήταν πρόταση εκ μέρους της Γαλλίας, ώστε να προβληθεί περαιτέρω και επ’ αφορμή των εγκαινίων το δάνειο της γαλλικής κυβέρνησης προς την Ελλάδα, με αφορμή και την επέτειο των 200 χρόνων από την κήρυξη της Επανάστασης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η ταπισερί θα ενταχθεί στο πλαίσιο της έκθεσης που ετοιμάζεται αυτή την περίοδο από το ελληνικό Κοινοβούλιο με άξονα την εθνική επέτειο. Η θέση της έχει ήδη αποφασιστεί στο Περιστύλιο – έναν από τους τρεις χώρους του Μεγάρου, όπου θα παρουσιαστεί η έκθεση – και θα έχει καίριο ρόλο στην ενότητα που θα εξετάζει την προεπαναστατική περίοδο και την ανάπτυξη του φιλελληνικού κινήματος. Στο κοινό – υπό την προϋπόθεση άρσης των περιοριστικών μέτρων – θα είναι προσβάσιμη από τις 19 Απριλίου, ημέρα θανάτου του λόρδου Βύρωνα, που έχει καθιερωθεί και ως Ημέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης, οπότε και έχουν οριστεί τα εγκαίνια της έκθεσης, και θα παραμείνει στην Αθήνα για έναν χρόνο.Κεντρικές μορφές στο έργο, που φιλοτεχνήθηκε από τον εκ των κορυφαίων δημιουργών της Αναγέννησης, μεταξύ των ετών 1510 και 1511, για την αίθουσα που λειτουργούσε ως χώρος μελέτης του Πάπα Ιουλίου Β’ και στην οποία έχει υπογραφεί πλήθος σημαντικότατων παπικών αποφάσεων, είναι οι δύο πλέον εμβληματικοί φιλόσοφοι του αρχαίου ελληνικού κόσμου, ο Αριστοτέλης και ο Πλάτων. Ο πρώτος απεικονίζεται να κρατά στο χέρι του το έργο του «Ηθικά Νικομάχεια» και να δείχνει προς το έδαφος, ενώ ο δεύτερος δείχνει προς τον ουρανό και κρατά ανά χείρας τον «Τίμαιο». Περιβάλλονται δε από πολλές ακόμη μορφές φιλοσόφων, σχετικά με την ταυτότητα των οποίων έχουν διατυπωθεί πολλές διαφορετικές απόψεις.

Αν και το πρωτότυπο έργο του Ραφαήλ είναι γνωστό ως «Η Σχολή των Αθηνών», ο ίδιος ο δημιουργός του φέρεται ότι το είχε τιτλοφορήσει με τη λατινική ρήση «Causarum Cognitio», που σημαίνει «Γνώριζε τις αιτίες», δεδομένου ότι βασικό θέμα της νωπογραφίας του ήταν η αρχαία ελληνική φιλοσοφία.

Οι δύο ταπισερί
Το δημοφιλές αυτό έργο, δύο αιώνες σχεδόν μετά τη δημιουργία του, «αντιγράφηκε», όχι όμως με χρώματα και πινέλα, αλλά με νήματα από μαλλί, μετάξι και χρυσό από το περίφημο Εργοστάσιο των Γκομπλέν (ιδρύθηκε στις αρχές του 17ου αι. με πρωτοβουλία του Ερρίκου Δ’ της Γαλλίας) μεταξύ των ετών 1683 και 1685. Ο τάπητας τοίχου κρέμεται πάνω από το βήμα της μεγάλης αίθουσας της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης. Μάλιστα, πριν από λίγους μήνες, τον περασμένο Σεπτέμβριο, βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της δημοσιότητας, όταν συντηρήθηκε από πέντε ειδικούς συντηρητές επί 50 ημέρες και επανατοποθετήθηκε στην αρχική του θέση. Αυτή τη φορά μάλιστα κρεμάστηκε χωρίς τις πτυχώσεις της προηγούμενης ανάρτησής του, που είχαν γίνει αιτία να μην είναι ορατή η αυτοπροσωπογραφία του Ραφαήλ, ο οποίος εμφανίζεται ανάμεσα στους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους, στη δεξιά (για τον θεατή) πλευρά του έργου. Στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση, δε, βρίσκεται από το 1879.

Μια δεύτερη ταπισερί – το δάνειο του Εμανουέλ Μακρόν προς την Αθήνα -, ανάλογη της προηγούμενης, προϊόν του ίδιου εργοστασίου αλλά μεταγενέστερης κατασκευής, κοσμεί την Αίθουσα Αναχωρήσεων του Μεγάρου Λασέ. Πρόκειται ουσιαστικά για το γραφείο του προέδρου της Εθνοσυνέλευσης και φέρει αυτό το όνομα επειδή ο πρόεδρος αναχωρεί από εκεί, σύμφωνα με ένα αυστηρό τελετουργικό-τελετή που χρονολογείται από την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης, για να φτάσει στη μεγάλη αίθουσα συνεδριάσεων.

Η δεύτερη αυτή εκδοχή της «Σχολής των Αθηνών» αποδοσμένη σε τάπητα τοίχου έχει ήδη ξεκρεμαστεί από την Αίθουσα Αναχωρήσεων και ενδεχομένως να φτάσει στην Αθήνα πριν από τον γάλλο πρόεδρο.

Γνώστης των τρόπων καλής συμπεριφοράς, ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δεν θα μπορούσε να έρθει με άδεια χέρια στην εθνική γιορτή της Ελλάδας. Και φέρνει ένα δώρο – δάνειο με διάσημη υπογραφή και ιδιαίτερα συμβολικό χαρακτήρα: μια ταπισερί στην οποία έχει υφανθεί το περίφημο έργο του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών». Πρόκειται για τη νωπογραφία που κοσμεί τη μια από τις επιφάνειες της «Αίθουσας της Υπογραφής» στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού και συγκεκριμένα στην πτέρυγα όπου βρίσκονται οι «Αίθουσες του Ραφαήλ».

Τα εγκαίνια της Εθνικής Πινακοθήκης θεωρήθηκαν από τη γαλλική πλευρά ως μια καλή ευκαιρία προβολής, γι’ αυτό και ζήτησε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να παρουσιαστεί η ταπισερί σε κάποια αίθουσα του κτιρίου που ανακαινίστηκε, υπερδιπλασίασε τους χώρους του και θα ανοίξει (ύστερα από οκτώ χρόνια που διήρκεσαν οι εργασίες για την ανακαίνιση και την επέκτασή του) στις 24 Μαρτίου. Το μέγεθος όμως του τάπητα τοίχου (8,5×4,95μ.), σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης θα ανοίξει μόνο για την προγραμματισμένη τελετή εγκαινίων, παρουσία ελάχιστων υψηλών καλεσμένων (και θα κλείσει την επομένη καθώς τα μουσεία παραμένουν απρόσιτα για το κοινό, σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα ως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές), αλλά και με το ότι όλες οι αίθουσες, ακόμη και οι χώροι μετάβασης έχουν καλυφθεί από τα έργα της μόνιμης συλλογής, είχαν ως αποτέλεσμα η ταπισερί να κατευθυνθεί στο Μέγαρο της Βουλής, χωρίς ωστόσο να μπορεί να αποκλειστεί κάποια έκπληξη της τελευταίας στιγμής.

Στο περιστύλιο της Βουλής
Ο τάπητας τοίχου δεν καταλήγει τυχαία στη Βουλή των Ελλήνων. Αντιθέτως αυτός ήταν εξαρχής ο προορισμός της και η ιδέα για την παρουσίασή της στην Εθνική Πινακοθήκη ήταν πρόταση εκ μέρους της Γαλλίας, ώστε να προβληθεί περαιτέρω και επ’ αφορμή των εγκαινίων το δάνειο της γαλλικής κυβέρνησης προς την Ελλάδα, με αφορμή και την επέτειο των 200 χρόνων από την κήρυξη της Επανάστασης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η ταπισερί θα ενταχθεί στο πλαίσιο της έκθεσης που ετοιμάζεται αυτή την περίοδο από το ελληνικό Κοινοβούλιο με άξονα την εθνική επέτειο. Η θέση της έχει ήδη αποφασιστεί στο Περιστύλιο – έναν από τους τρεις χώρους του Μεγάρου, όπου θα παρουσιαστεί η έκθεση – και θα έχει καίριο ρόλο στην ενότητα που θα εξετάζει την προεπαναστατική περίοδο και την ανάπτυξη του φιλελληνικού κινήματος. Στο κοινό – υπό την προϋπόθεση άρσης των περιοριστικών μέτρων – θα είναι προσβάσιμη από τις 19 Απριλίου, ημέρα θανάτου του λόρδου Βύρωνα, που έχει καθιερωθεί και ως Ημέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης, οπότε και έχουν οριστεί τα εγκαίνια της έκθεσης, και θα παραμείνει στην Αθήνα για έναν χρόνο.Κεντρικές μορφές στο έργο, που φιλοτεχνήθηκε από τον εκ των κορυφαίων δημιουργών της Αναγέννησης, μεταξύ των ετών 1510 και 1511, για την αίθουσα που λειτουργούσε ως χώρος μελέτης του Πάπα Ιουλίου Β’ και στην οποία έχει υπογραφεί πλήθος σημαντικότατων παπικών αποφάσεων, είναι οι δύο πλέον εμβληματικοί φιλόσοφοι του αρχαίου ελληνικού κόσμου, ο Αριστοτέλης και ο Πλάτων. Ο πρώτος απεικονίζεται να κρατά στο χέρι του το έργο του «Ηθικά Νικομάχεια» και να δείχνει προς το έδαφος, ενώ ο δεύτερος δείχνει προς τον ουρανό και κρατά ανά χείρας τον «Τίμαιο». Περιβάλλονται δε από πολλές ακόμη μορφές φιλοσόφων, σχετικά με την ταυτότητα των οποίων έχουν διατυπωθεί πολλές διαφορετικές απόψεις.

Αν και το πρωτότυπο έργο του Ραφαήλ είναι γνωστό ως «Η Σχολή των Αθηνών», ο ίδιος ο δημιουργός του φέρεται ότι το είχε τιτλοφορήσει με τη λατινική ρήση «Causarum Cognitio», που σημαίνει «Γνώριζε τις αιτίες», δεδομένου ότι βασικό θέμα της νωπογραφίας του ήταν η αρχαία ελληνική φιλοσοφία.

Οι δύο ταπισερί
Το δημοφιλές αυτό έργο, δύο αιώνες σχεδόν μετά τη δημιουργία του, «αντιγράφηκε», όχι όμως με χρώματα και πινέλα, αλλά με νήματα από μαλλί, μετάξι και χρυσό από το περίφημο Εργοστάσιο των Γκομπλέν (ιδρύθηκε στις αρχές του 17ου αι. με πρωτοβουλία του Ερρίκου Δ’ της Γαλλίας) μεταξύ των ετών 1683 και 1685. Ο τάπητας τοίχου κρέμεται πάνω από το βήμα της μεγάλης αίθουσας της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης. Μάλιστα, πριν από λίγους μήνες, τον περασμένο Σεπτέμβριο, βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της δημοσιότητας, όταν συντηρήθηκε από πέντε ειδικούς συντηρητές επί 50 ημέρες και επανατοποθετήθηκε στην αρχική του θέση. Αυτή τη φορά μάλιστα κρεμάστηκε χωρίς τις πτυχώσεις της προηγούμενης ανάρτησής του, που είχαν γίνει αιτία να μην είναι ορατή η αυτοπροσωπογραφία του Ραφαήλ, ο οποίος εμφανίζεται ανάμεσα στους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους, στη δεξιά (για τον θεατή) πλευρά του έργου. Στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση, δε, βρίσκεται από το 1879.

Μια δεύτερη ταπισερί – το δάνειο του Εμανουέλ Μακρόν προς την Αθήνα -, ανάλογη της προηγούμενης, προϊόν του ίδιου εργοστασίου αλλά μεταγενέστερης κατασκευής, κοσμεί την Αίθουσα Αναχωρήσεων του Μεγάρου Λασέ. Πρόκειται ουσιαστικά για το γραφείο του προέδρου της Εθνοσυνέλευσης και φέρει αυτό το όνομα επειδή ο πρόεδρος αναχωρεί από εκεί, σύμφωνα με ένα αυστηρό τελετουργικό-τελετή που χρονολογείται από την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης, για να φτάσει στη μεγάλη αίθουσα συνεδριάσεων.

Η δεύτερη αυτή εκδοχή της «Σχολής των Αθηνών» αποδοσμένη σε τάπητα τοίχου έχει ήδη ξεκρεμαστεί από την Αίθουσα Αναχωρήσεων και ενδεχομένως να φτάσει στην Αθήνα πριν από τον γάλλο πρόεδρο.

Με πληροφορίες από την αίθουσα σύνταξης

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:Μακρόν
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο άρθρο ΗΠΑ Τουρκία: Στηρίζουμε την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ
Επόμενο άρθρο «Πιστοποιητικό εμβολιασμού για να μπεις σε εστιατόριο»: Αυτό προτείνει ο Μ.Δερμιτζάκης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τορίνο: Ξύπνησε από την καταστολή ο 15χρονος μετά τη μεταμόσχευση ήπατος
1 ώρα ago
Ξεκινά η έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου από την Αττική – Πληρότητα 100% σε πλοία και λεωφορεία
1 ώρα ago
Παλαιό Φάληρο: Στον εισαγγελέα οδηγείται σήμερα η 32χρονη μητέρα του νεκρού κοριτσιού
1 ώρα ago
Ασφαλτοστρώνεται σήμερα η Εγνατία
2 ώρες ago
TisimΒενη στην Ιερά Μονή Αγίας Θεοδώρας
2 ώρες ago

Ακολουθήστε μας στα social media

Ακολουθήστε το verginanews.gr στο Instagram και το Facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι. Στο youtube μας μπορείτε να απολαύσετε όλες τις τελευταίες εκπομπές μας.
FacebookLike
XΑκολούθησε
InstagramΑκολούθησε
YoutubeSubscribe

ΕΚΠΟΜΠΕΣ

ΒΕΡΓΙΝΑ TV: Σημαντική μείωση του κόστους ρεύματος για τα ελληνικά πανεπιστήμια

Για τη σημαντική οικονομική ωφέλεια που θα έχουν τα ελληνικά ΑΕΙ από τη μείωση στο…

Ελένη Ευσταθίου

Π. Λαφαζάνης: “Μέγας Αρχιπραξικοπηματίας και μέγας μυθομανής ο Παυλόπουλος”-Α. Μητρόπουλος: “Κατέστρεψε το Κοινωνικό Κράτος ο Τσίπρας, έχει ρόλο να παίξει”

Π. Λαφαζάνης: «Μέγας Αρχιπραξικοπηματίας» ο Παυλόπουλος και «μέγας μυθομανής» Α. Μητρόπουλος: Έχει ρόλο ο Τσίπρας να…

News Room

Ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας στη Βεργίνα τηλεόραση

Ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας στη Βεργίνα τηλεόραση και στην εκπομπή "σχολιάζοντας την επικαιρότητα…

News Room

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μ. Θεμιστοκλέους στο ΕΡΤNews: 10.000 αεροδιακομιδές από το 2021 – Βελτίωση της κατάστασης στα επείγοντα, αρκετά καλά τα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις των νοσοκομείων

News Room
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμος Ηλιούπολης: Πλησιάζει η ώρα του μεγάλου φεστιβάλ αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη

News Room
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλέξης Τσίπρας: Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο της Ιεράς Μονής του όρους Σινά

News Room
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Είχα δεσμευτεί ότι θα κινήσω γη και ουρανό για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου

News Room
Βεργίνα Τηλεόραση
Facebook Twitter Youtube Rss
Copyright © 2024 VerginaNews
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?