Παρασκευή, 1 Αυγ 2025
Βεργίνα Τηλεόραση
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ρoή Ειδήσεων
Μ. Θεμιστοκλέους στο ΕΡΤNews: 10.000 αεροδιακομιδές από το 2021 – Βελτίωση της κατάστασης στα επείγοντα, αρκετά καλά τα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις των νοσοκομείων
Δήμος Ηλιούπολης: Πλησιάζει η ώρα του μεγάλου φεστιβάλ αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη
ΟΠΕΚΕΠΕ: Υψηλόβαθμα στελέχη της ΑΑΔΕ επισκέφτηκαν τα γραφεία ζητώντας πλήθος στοιχείων
Αλέξης Τσίπρας: Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο της Ιεράς Μονής του όρους Σινά
ΑΑΔΕ: Καταβλήθηκε το επίδομα θέρμανσης σε περισσότερους από 98.000 δικαιούχους
Μητσοτάκης: Είχα δεσμευτεί ότι θα κινήσω γη και ουρανό για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου
Ζαχαράκη: Η εκπαίδευση αποτελεί εθνικό «νόμισμα» της κυβέρνησης
Ξέσπασμα Πατούλη για τα σχόλια για τη διαφορά ηλικίας με τη σύζυγό του: Δεν είναι «πλάκα» όταν πληγώνεις, είναι λεκτική βία.
Μαρινάκης: Οι πρακτικές της πρ. της Πλεύσης Ελευθερίας είναι γνωστές και αποτελούν «άλλη μια μέρα στη δουλειά»
ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν οι πίνακες ωφελούμενων του προγράμματος απασχόλησης 100 ανέργων κατοίκων των πυρόπληκτων περιοχών Αττικής
Font ResizerAa
Βεργίνα ΤηλεόρασηΒεργίνα Τηλεόραση
Search
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ακολουθησε μας
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
© 2024 Verginanews
ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Τι αναφέρει το προσχέδιο του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

6 μήνες ago
Κοινοποίηση
7 Λεπτά ελάχιστη ανάγνωση
Κοινοποίηση


Το προσχέδιο του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία των Τεμπών αποκαλύπτει σήμερα η Καθημερινή. Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) πρόκειται να παρουσιάσει, στο τέλος του μήνα, το πόρισμά του για τη σιδηροδρομική τραγωδία που συντάραξε την Ελλάδα, ύστερα από αναλύσεις και μελέτες για τα ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις.

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, πρόκειται για το προσχέδιο του πορίσματος. Σχετικά με το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, όπως σημειώνει η Καθημερινή, σύμφωνα με το προσχέδιο, τμήματα του οποίου δημοσίευσαν η Real News και η Εφημερίδα των Συντακτών, δεν υπάρχουν δεδομένα που να στηρίζουν την ύπαρξη δεξαμενής χωρητικότητας δεκάδων τόνων ή την ύπαρξη κρυφού βαγονιού στην εμπορική αμαξοστοιχία. Και συνεχίζει η εφημερίδα: «Αλλά φαίνεται πως μέχρι την ολοκλήρωση του τελικού πορίσματος θα τεκμηριωθεί η εκτίμηση για ύπαρξη ποσότητας 3,5 – 4 τόνων, πιθανότατα αρωματικών υδρογονανθράκων, στο τρίτο βαγόνι της εμπορικής, το οποίο και ανεφλέγη μετά τη σύγκρουση».

Η μικρή διαρροή ελαίων σιλικόνης που περιείχαν οι μετασχηματιστές στα δύο πρώτα βαγόνια του εμπορικού συρμού δεν είναι ικανή, σύμφωνα με πληροφορίες, για την πρόκληση της έκρηξης που σημειώθηκε. Αυτό ενισχύεται και από το ότι οι μετασχηματιστές δεν έχουν υποστεί παρά ελάχιστες ρωγμές. Όπως επίσης αναφέρεται για τις εκρήξεις αξιοποιήθηκε, κατά κύριο λόγο, υλικό από τις κάμερες, που ωστόσο κρίνεται ικανό να οδηγήσει σε επιστημονικά ασφαλή συμπεράσματα για το είδος του φορτίου του εμπορικού τρένου.

Σύμφωνα με το πόρισμα, κανένα από τα εμπλεκόμενα ερευνητικά κέντρα -τα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Γάνδης ή το Σουηδικό Ινστιτούτο- δεν έχουν αποφανθεί οριστικά για το είδος του φορτίου που οδήγησε στην έκρηξη. Έχουν, όμως, τεκμηριώσει και τα τρία την πλέον κατάλληλη μεθοδολογία, από την οποία μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, εφόσον ληφθούν υπόψη ορθές παράμετροι (υγρασία, ταχύτητα ανέμου, θερμοκρασία κ.ά.).

Όπως επίσης αναφέρεται στην Καθημερινή, η σχετική έρευνα τρέχει αυτή τη στιγμή.

Η φωτιά και η έκρηξη μετά τη σύγκρουση, σε τρεις φάσεις

Η πρώτη φάση της φωτιάς, σύμφωνα με την Καθημερινή: Έξι κλάσματα του δευτερολέπτου μετά τη σύγκρουση των μηχανών των τρένων καταγράφεται το πρώτο ηλεκτρικό τόξο που δημιουργεί βραχυκύκλωμα. Τρία κλάσματα του δευτερολέπτου αργότερα ξεκινά η έκρηξη, πιθανόν λόγω των σπινθήρων από τα φρένα. Η έκρηξη επεκτείνεται προς τα πάνω, σχηματίζοντας μια πυρκαγιά διαμέτρου περίπου 42 μέτρων που καίει για περίπου 2 δευτερόλεπτα.

Η δεύτερη φάση: Λίγα δευτερόλεπτα μετά την αρχική ανάφλεξη υπάρχει νέα φωτιά σε «ακαθόριστο όγκο ή περιοχή» μακριά από την αρχική, η οποία όμως τροφοδοτεί την πρώτη φωτιά και τη διπλασιάζει σε μέγεθος πριν σβήσει δευτερόλεπτα μετά την ανάφλεξη. Και συνεχίζει η Καθημερινή επικαλούμενη στοιχεία από το προσχέδιο του πορίσματος: «Η διάρκεια αυτής της δεύτερης φάσης και το ύψος των πύρινων στηλών υποδεικνύουν ότι εμπλέκεται σημαντική ποσότητα καυσίμου, με βάση όσα αναφέρονται».

Η τρίτη φάση: Δύο ξεχωριστές πυρκαγιές συνεχίζουν να καίνε στο επίπεδο του εδάφους. Η μία κοντά στις μηχανές του εμπορικού τρένου, που πιθανόν θερμαίνει και τα έλαια σιλικόνης, η οποία σβήνει μόνη της όταν καταναλώσει τα έλαια του μετασχηματιστή. Άλλη φωτιά καίει στα απομεινάρια του βαγονιού του εστιατορίου με ισχυρή φλόγα και συνολική διάρκεια 2 ώρες. Αυτές οι δύο πυρκαγιές φαίνεται να καταναλώνουν κάθε υπόλοιπο καυσίμου που δεν έχει καταναλωθεί από την αρχική φωτιά.

Οι τρεις φάσεις της σύγκρουσης

Σε ό,τι αφορά τη σύγκρουση των τρένων, στο προσχέδιο του πορίσματος σημειώνεται ότι έγινε σε τρεις φάσεις: Η πρώτη πρόσκρουση αφορά τα 2 πρώτα βαγόνια της εμπορικής (που είναι οι μηχανές) και τα 2 πρώτα βαγόνια της επιβατικής (μηχανή και Α’ θέση). Η σύγκρουση ήταν μετωπική και τα βαγόνια εκτινάχθηκαν προς την πλευρά του δρόμου. Το βαγόνι της Α΄ θέσης καταστράφηκε ολοσχερώς, αναφέρεται επίσης στο πόρισμα.

Το χειροκίνητο φρένο έκτακτης ανάγκης φαίνεται ότι ενεργοποιήθηκε ένα δευτερόλεπτο πριν από την πρώτη, μετωπική σύγκρουση.

Ακολούθησε η δεύτερη σύγκρουση, που ήταν επίσης μετωπική. Εν προκειμένω, συγκρούστηκαν τα τρίτα βαγόνια των δύο αμαξοστοιχιών, το εστιατόριο της επιβατικής με βαγόνι της εμπορικής που μετέφερε χαλύβδινες πλάκες. Στην τρίτη φάση της σύγκρουσης, βαγόνια συνεχίζουν να συγκρούονται, με ελαφρώς μικρότερη ορμή.

Τέμπη: Το πόρισμα εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις σε ΟΣΕ και ΡΑΣ

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη Καθημερινή, στο πόρισμα:

  • Εντοπίζονται ελλείψεις ή παραλείψεις στη διάρθρωση και οργάνωση των σταθμαρχείων
  • Ως προς τη χρήση του ο ασύρματος τρόπος επικοινωνίας κρίνεται αναποτελεσματικός λόγω της ύπαρξης στατικού θορύβου και παρεμβολών και αδυναμίας απόκρισης σε «κρυφά σημεία», στα τούνελ δεν πιάνει.
  • Ως προς τη στελέχωση του ΟΣΕ σύμφωνα με το πόρισμα, ο οργανισμός λειτουργεί σήμερα με το 45% του δυναμικού που προβλεπόταν αρχικά στο οργανόγραμμά του.
  • Ο ΟΣΕ θα έπρεπε να διαθέτει 2.184 υπαλλήλους, εκ των οποίων 412 σταθμάρχες και 255 κλειδούχους. Τον Σεπτέμβριο του 2024 διέθετε 589 υπαλλήλους, εκ των οποίων 108 σταθμάρχες και 57 κλειδούχους. Αντίστοιχα, τον Δεκέμβριο του 2023 διέθετε 645 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων 117 σταθμάρχες και 64 κλειδούχους, και τον Δεκέμβριο του 2022 είχε σύνολο προσωπικού 735 ατόμων, εκ των οποίων 133 σταθμάρχες και 64 κλειδούχους.
  • Προτείνονται βελτιώσεις για τη λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων που μαρτυρούν υπάρχουσες ελλείψεις ως προς το σύστημα αναφοράς περιστατικών.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:ΔημοφιλήΤέμπη
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο άρθρο Επίσκεψη Δένδια στην Κύπρο: Δεν είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα να παραμένει χωρισμένη
Επόμενο άρθρο Επιστροφή στο γήπεδο της Νότιγχαμ Φόρεστ για την Εθνική Αγγλίας μετά από 84 χρόνια!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μ. Θεμιστοκλέους στο ΕΡΤNews: 10.000 αεροδιακομιδές από το 2021 – Βελτίωση της κατάστασης στα επείγοντα, αρκετά καλά τα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις των νοσοκομείων
2 λεπτά ago
Δήμος Ηλιούπολης: Πλησιάζει η ώρα του μεγάλου φεστιβάλ αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη
1 ώρα ago
ΟΠΕΚΕΠΕ: Υψηλόβαθμα στελέχη της ΑΑΔΕ επισκέφτηκαν τα γραφεία ζητώντας πλήθος στοιχείων
2 ώρες ago
Αλέξης Τσίπρας: Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο της Ιεράς Μονής του όρους Σινά
2 ώρες ago
ΑΑΔΕ: Καταβλήθηκε το επίδομα θέρμανσης σε περισσότερους από 98.000 δικαιούχους
3 ώρες ago

Ακολουθήστε μας στα social media

Ακολουθήστε το verginanews.gr στο Instagram και το Facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι. Στο youtube μας μπορείτε να απολαύσετε όλες τις τελευταίες εκπομπές μας.
FacebookLike
XΑκολούθησε
InstagramΑκολούθησε
YoutubeSubscribe

ΕΚΠΟΜΠΕΣ

ΒΕΡΓΙΝΑ TV: Σημαντική μείωση του κόστους ρεύματος για τα ελληνικά πανεπιστήμια

Για τη σημαντική οικονομική ωφέλεια που θα έχουν τα ελληνικά ΑΕΙ από τη μείωση στο…

Ελένη Ευσταθίου

Π. Λαφαζάνης: “Μέγας Αρχιπραξικοπηματίας και μέγας μυθομανής ο Παυλόπουλος”-Α. Μητρόπουλος: “Κατέστρεψε το Κοινωνικό Κράτος ο Τσίπρας, έχει ρόλο να παίξει”

Π. Λαφαζάνης: «Μέγας Αρχιπραξικοπηματίας» ο Παυλόπουλος και «μέγας μυθομανής» Α. Μητρόπουλος: Έχει ρόλο ο Τσίπρας να…

News Room

Ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας στη Βεργίνα τηλεόραση

Ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας στη Βεργίνα τηλεόραση και στην εκπομπή "σχολιάζοντας την επικαιρότητα…

News Room

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Είχα δεσμευτεί ότι θα κινήσω γη και ουρανό για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου

News Room
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ζαχαράκη: Η εκπαίδευση αποτελεί εθνικό «νόμισμα» της κυβέρνησης

News Room
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ξέσπασμα Πατούλη για τα σχόλια για τη διαφορά ηλικίας με τη σύζυγό του: Δεν είναι «πλάκα» όταν πληγώνεις, είναι λεκτική βία.

News Room
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: Οι πρακτικές της πρ. της Πλεύσης Ελευθερίας είναι γνωστές και αποτελούν «άλλη μια μέρα στη δουλειά»

News Room
Βεργίνα Τηλεόραση
Facebook Twitter Youtube Rss
Copyright © 2024 VerginaNews
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?