Σάββατο, 2 Αυγ 2025
Βεργίνα Τηλεόραση
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ρoή Ειδήσεων
Μ. Θεμιστοκλέους στο ΕΡΤNews: 10.000 αεροδιακομιδές από το 2021 – Βελτίωση της κατάστασης στα επείγοντα, αρκετά καλά τα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις των νοσοκομείων
Δήμος Ηλιούπολης: Πλησιάζει η ώρα του μεγάλου φεστιβάλ αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη
ΟΠΕΚΕΠΕ: Υψηλόβαθμα στελέχη της ΑΑΔΕ επισκέφτηκαν τα γραφεία ζητώντας πλήθος στοιχείων
Αλέξης Τσίπρας: Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο της Ιεράς Μονής του όρους Σινά
ΑΑΔΕ: Καταβλήθηκε το επίδομα θέρμανσης σε περισσότερους από 98.000 δικαιούχους
Μητσοτάκης: Είχα δεσμευτεί ότι θα κινήσω γη και ουρανό για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου
Ζαχαράκη: Η εκπαίδευση αποτελεί εθνικό «νόμισμα» της κυβέρνησης
Ξέσπασμα Πατούλη για τα σχόλια για τη διαφορά ηλικίας με τη σύζυγό του: Δεν είναι «πλάκα» όταν πληγώνεις, είναι λεκτική βία.
Μαρινάκης: Οι πρακτικές της πρ. της Πλεύσης Ελευθερίας είναι γνωστές και αποτελούν «άλλη μια μέρα στη δουλειά»
ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν οι πίνακες ωφελούμενων του προγράμματος απασχόλησης 100 ανέργων κατοίκων των πυρόπληκτων περιοχών Αττικής
Font ResizerAa
Βεργίνα ΤηλεόρασηΒεργίνα Τηλεόραση
Search
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ακολουθησε μας
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
© 2024 Verginanews
ΕΛΛΑΔΑ

Εξετάσεις PISA: Ξεκινούν οι διεθνείς αξιολογήσεις μαθητών στην Ελλάδα

5 μήνες ago
Κοινοποίηση
8 Λεπτά ελάχιστη ανάγνωση
Κοινοποίηση


Aπό σήμερα και για τέσσερις εβδομάδες, έως τις 11 Απριλίου 2025, θα διεξαχθούν στην Ελλάδα οι φετινές εξετάσεις του προγράμματος PISA, για τη διεθνή αξιολόγηση μαθητών, του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (OOΣΑ).

Συνολικά, στην Ελλάδα θα συμμετάσχουν 245 σχολεία, εκ των οποίων τα 230 δημόσια και τα 15 ιδιωτικά και, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Παιδείας, το σύνολο των μαθητών και των μαθητριών που αναμένεται να λάβουν μέρος ξεπερνούν τις 9.000. Σημειώνεται, επίσης, ότι τα σχολεία του δείγματος επιλέχθηκαν με «αυστηρές μεθόδους δειγματοληψίας», ώστε «να εξασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητά τους σε επίπεδο μαθητών/μαθητριών και σχολείων ανά τη χώρα».

Η έρευνα PISA φημίζεται διεθνώς για τα δεδομένα που παρέχει, αναφορικά με το επίπεδο των συμμετεχόντων, αλλά και των εκπαιδευτικών συστημάτων των συμμετεχουσών χωρών. Τα βασικά γνωστικά αντικείμενα στα οποία εξετάζονται οι 15χρονοι μαθητές και μαθήτριες είναι τα μαθηματικά, η κατανόηση κειμένου και οι φυσικές επιστήμες, ενώ κατά τις τελευταίες εξετάσεις (PISA 2022) προστέθηκε και ένα πρόσθετο πεδίο, εκείνο της δημιουργικής σκέψης.

Στην έρευνα PISA 2025 θα αξιολογηθούν γνώσεις και δεξιότητες των 15χρονων μαθητών και μαθητριών σε περισσότερες από 80 χώρες και σε νέα πεδία, εκτός των τριών βασικών, όπως: τα αγγλικά και η μάθηση στον ψηφιακό κόσμο.

Οι επιδόσεις της Ελλάδας

Κατά τις τελευταίες αυτές εξετάσεις, PISA 2022, η Ελλάδα σημείωσε πτώση στη μέση επίδοσή της στα βασικά γνωστικά αντικείμενα, καταγράφοντας, μάλιστα, τα χαμηλότερα επίπεδα που έχει καταγράψει ποτέ στη συγκεκριμένη έρευνα. Η πτώση αυτή αποτελεί συνέχεια της ολοένα και χαμηλότερης επίδοσης των μαθητών στην κατανόηση κειμένου και τις φυσικές επιστήμες από το 2009.

Όσο για το πεδίο της δημιουργικής σκέψης, η Ελλάδα κατατάχθηκε στην ομάδα χωρών που σημειώνουν χαμηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της επίδοσης στις χώρες του ΟΟΣΑ. Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα βρέθηκε στην 38η θέση, μεταξύ 64 χωρών, έχοντας επίδοση 27 μονάδες (μ.ο. ΟΟΣΑ: 33 μονάδες).

Νέες κατευθύνσεις και υποστήριξη σχολείων και εκπαιδευτικών

Τα αποτελέσματα της PISA 2022 δρομολόγησαν μία σειρά κινήσεων από πλευράς υπουργείου Παιδείας, με στόχο την προαγωγή της δημιουργικής σκέψης των μαθητών, αλλά και την υποστήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται στη διεξαγωγή της έρευνας.

Αναλυτικότερα, στη δέσμη μέτρων που είχε ανακοινωθεί εντάσσεται η συμπερίληψη λογοτεχνικών βιβλίων και η ανάπτυξη μίας τράπεζας θεμάτων στη λογική των ερωτήσεων και της φιλοσοφίας των εξετάσεων της PISA, καθώς επίσης και ο σχεδιασμός επιμορφώσεων για τους εκπαιδευτικούς σε παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές που ενισχύουν τη δημιουργική σκέψη των μαθητών.

Ακόμη, το υπουργείο προχώρησε στην τεχνολογική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν φέτος στις εξετάσεις PISA 2025, καθώς επίσης και στην οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών που θα συνδράμουν στη διεξαγωγή τους.

Ο «κύριος PISA» στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα βρέθηκε στις αρχές της περασμένης εβδομάδας ο «αρχιτέκτονας» του προγράμματος PISA και διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟOΣΑ, Αντρέας Σλάιχερ (Andreas Schleicher).

Κατά τη διήμερη παραμονή του στην Αθήνα, Δευτέρα και Τρίτη, ο κ. Σλάιχερ είχε συναντήσεις όχι μόνο με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αλλά και με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κάτι που καταδεικνύει τη σημασία που δίνεται ειδικά από ελληνικής πλευράς για τα όσα έχει να πει/συμβουλεύσει από την 20ετή και πλέον εμπειρία του σε θέματα εκπαιδευτικής καινοτομίας και μεταρρυθμίσεων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου, κατά τη διάρκεια της συνάντησης των κ.κ. Μητσοτάκη και Πιερρακάκη με τον κ. Σλάιχερ «επισημάνθηκε η σημασία των μεταρρυθμίσεων που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία», όπως, μεταξύ άλλων, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στο μάθημα, η αυστηροποίηση του πλαισίου για την απαγόρευση χρήσης κινητού τηλεφώνου στο σχολείο και οι πρωτοβουλίες για τη διεύρυνση του δικτύου προτύπων σχολείων.

Επιπλέον, κατά τη συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τον κ. Σλάιχερ, που είχε προηγηθεί, συζητήθηκαν τρόποι με τους οποίους μπορούν τα δεδομένα του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση μπορούν να βελτιώσουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Ελλάδα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο κ. Σλάιχερ βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία και την επίβλεψη του προγράμματος PISA, ενώ είναι πολυετής η εμπειρία του -περισσότερα από 20 χρόνια- στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων και συμβουλευτικής για χάραξη εκπαιδευτικών πολιτικών και πρακτικών. Μάλιστα, το 2018 εξέδωσε το βιβλίο «World Class: Πώς οικοδομείται ένα σχολικό σύστημα 21ου αιώνα» (World Class: How to build a 21st-century school system), το οποίο είναι διαθέσιμο δωρεάν ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του ΟΟΣΑ. Στο βιβλίο, ο κ. Σλάιχερ αναλύει την οπτική του για την καινοτομία στην εκπαίδευση, τη σημασία της ισότητας σε αυτή, καθώς επίσης και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να μεταρρυθμιστεί επιτυχημένα ένα εκπαιδευτικό σύστημα.

Τον Δεκέμβριο του 2023, με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της PISA 2022, σε άρθρο του σε ελληνική οικονομική ιστοσελίδα, o κ. Σλάιχερ έκανε μία σύντομη ανάλυση του πώς θεωρεί ότι θα πρέπει να σχεδιαστεί από πλευράς ελληνικής Πολιτείας ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα του 21ου αιώνα.

«Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη οικονομία, όπου η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιοποίηση αναδιαμορφώνουν γρήγορα τον κόσμο, είναι ζωτικής σημασίας η διδασκαλία και η μάθηση να καινοτομούν για να διασφαλιστεί ότι η εκπαίδευση παραμένει σε διαρκή σχέση με τις παραπάνω εξελίξεις», έγραφε ο κ. Σλάιχερ.

Πρότεινε ότι «τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές» και σημείωνε ότι στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%. «Η βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας θα πρέπει επίσης να αποτελεί προτεραιότητα, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της κατάρτισης των εκπαιδευτικών και της επαγγελματικής τους εξέλιξης», τόνιζε.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:ΜαθητέςΟΟΣΑΣχολεία
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο άρθρο Ιωάννινα: Νεκρή ανασύρθηκε ηλικιωμένη από τη λίμνη Παμβωτίδα
Επόμενο άρθρο Φυλακές Δομοκού: Συμπλοκή κρατουμένων με 55χρονο να μεταφέρεται στο νοσοκομείο

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μ. Θεμιστοκλέους στο ΕΡΤNews: 10.000 αεροδιακομιδές από το 2021 – Βελτίωση της κατάστασης στα επείγοντα, αρκετά καλά τα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις των νοσοκομείων
5 ώρες ago
Δήμος Ηλιούπολης: Πλησιάζει η ώρα του μεγάλου φεστιβάλ αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη
6 ώρες ago
ΟΠΕΚΕΠΕ: Υψηλόβαθμα στελέχη της ΑΑΔΕ επισκέφτηκαν τα γραφεία ζητώντας πλήθος στοιχείων
7 ώρες ago
Αλέξης Τσίπρας: Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο της Ιεράς Μονής του όρους Σινά
7 ώρες ago
ΑΑΔΕ: Καταβλήθηκε το επίδομα θέρμανσης σε περισσότερους από 98.000 δικαιούχους
8 ώρες ago

Ακολουθήστε μας στα social media

Ακολουθήστε το verginanews.gr στο Instagram και το Facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι. Στο youtube μας μπορείτε να απολαύσετε όλες τις τελευταίες εκπομπές μας.
FacebookLike
XΑκολούθησε
InstagramΑκολούθησε
YoutubeSubscribe

ΕΚΠΟΜΠΕΣ

ΒΕΡΓΙΝΑ TV: Σημαντική μείωση του κόστους ρεύματος για τα ελληνικά πανεπιστήμια

Για τη σημαντική οικονομική ωφέλεια που θα έχουν τα ελληνικά ΑΕΙ από τη μείωση στο…

Ελένη Ευσταθίου

Π. Λαφαζάνης: “Μέγας Αρχιπραξικοπηματίας και μέγας μυθομανής ο Παυλόπουλος”-Α. Μητρόπουλος: “Κατέστρεψε το Κοινωνικό Κράτος ο Τσίπρας, έχει ρόλο να παίξει”

Π. Λαφαζάνης: «Μέγας Αρχιπραξικοπηματίας» ο Παυλόπουλος και «μέγας μυθομανής» Α. Μητρόπουλος: Έχει ρόλο ο Τσίπρας να…

News Room

Ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας στη Βεργίνα τηλεόραση

Ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας στη Βεργίνα τηλεόραση και στην εκπομπή "σχολιάζοντας την επικαιρότητα…

News Room

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΕΛΛΑΔΑ

Στα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ οι αγρότες της Θεσσαλονίκης

News Room
ΕΛΛΑΔΑ

Η γυναίκα που συνελήφθη είναι η μητέρα του νεκρού κοριτσιού στο Παλαιό Φάληρο – «Το παιδί χτύπησε στο κεφάλι στο μπάνιο»

News Room
ΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κλειδώνουν φοροελαφρύνσεις 1,5 δισ. ευρώ για μεσαία εισοδήματα και οικογένειες

News Room
ΕΛΛΑΔΑ

Νέα εποχή για την οδική ασφάλεια: Λειτουργεί από σήμερα ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου

News Room
Βεργίνα Τηλεόραση
Facebook Twitter Youtube Rss
Copyright © 2024 VerginaNews
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?