Ακρίβεια: Νέο άλμα στις τιμές των σούπερ μάρκετ – Αυξήσεις έως 50% σε βασικά αγαθά

Οι ανατιμήσεις σε τρόφιμα και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, με την ακρίβεια να έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, που επιδεινώνεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Την ίδια στιγμή ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) σύμφωνα με την ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ.Από τις αμέσως επόμενες ημέρες -και σταδιακά μέχρι τα μέσα Ιουνίου- αναμένεται να ανατιμηθούν σε ποσοστό έως 50% τουλάχιστον 300 προϊόντα. Οι ανατιμήσεις θα περνούν σταδιακά στα ράφια των καταστημάτων τροφίμων ανάλογα με τα αποθέματα που διαθέτουν στις αποθήκες τους.

Μιλώντας στη Realnews, υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ εκτιμά ότι τουλάχιστον 6 στα 10 προϊόντα πωλούνται ακριβότερα τους τελευταίους τέσσερις μήνες, με ορισμένα από αυτά να έχουν ανατιμηθεί δύο και τρεις φορές. Δηλαδή, αν ένα μικρό σούπερ μάρκετ πουλάει 2.000 προϊόντα, τα 1.200 έχουν ανατιμηθεί τουλάχιστον μία φορά. Τα καταστήματα τροφίμων γίνονται καθημερινά παραλήπτες ανατιμημένων τιμολογίων σε ποσοστό που τις περισσότερες φορές ξεπερνά ακόμη και το 10% και φτάνει ακόμη και το 50%.

Συγκεκριμένα, η νέα λίστα της ακρίβειας περιλαμβάνει τα εξής προϊόντα:

Σπορέλαια 50%,
χαρτικά 15%-25%,
μαργαρίνες 20%,
ελαιόλαδο 20%,
αραβοσιτέλαιο 10%-18%,
κρουασάν 9%-20%,
τυριά 4%-17%,
ψωμί 8%,
ξινό νερό έως 16%,
καφές φίλτρου 17%,
ελληνικός καφές 13%,
έτοιμα φαγητά 5%-13%,
φρέσκοι χυμοί και τσάι 2,5%-12%,
κατεψυγμένες πατάτες 10%,
γάλα 5%-9%,
μπισκότα 8%,
απορρυπαντικά 5%-8%,
γιαούρτι 6%-7%,
βούτυρο 5%- 6%,
σαλάτες 6%,
σαμπουάν 6%,
κρασιά 4%- 6%,
ρεβίθια 5%,
αλάτι 5%,
κονσέρβες 5%,
δημητριακά 5%,
αυγά 4,5% κατά μέσο όρο,
παξιμάδια 4,5%
και κρέμες γάλακτος 1,5%.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι πρόκειται για μεμονωμένες ανατιμήσεις και δεν αφορούν το σύνολο των αγαθών που περιλαμβάνονται στις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.