Παρασκευή, 24 Οκτ 2025
Βεργίνα Τηλεόραση
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ρoή Ειδήσεων
Έπεσαν οι υπογραφές Chevron και Helleniq Energy για τα θαλάσσια οικόπεδα Κρήτης και Πελοποννήσου
Σοκ στο ΝΒΑ από το σκάνδαλο με τα παράνομα στοιχήματα
Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας από σήμερα για την 28η Οκτωβρίου
Μητσοτάκης μετά τη Σύνοδο Κορυφής: Η Τουρκία δεν πληροί τις προϋποθέσεις για το πρόγαμμα SAFE καθώς διατηρεί το casus belli κατά της Ελλάδος
Τροχαίο ατύχημα προκάλεσε τη φωτιά στη μηχανή στον Περιφερειακό 
Φορολογικά κίνητρα σε επιχειρήσεις που επενδύουν στην έρευνα και την καινοτομία
Πετρέλαιο: Αύξηση κατά 5% στην τιμή μετά τις κυρώσεις των ΗΠΑ στις ρωσικές εταιρείες
ΕΛΣΤΑΤ: Το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 4,5% το 2024
Χρυσοχοΐδης: Θα αποκαλυφθούν και άλλες εγκληματικές οργανώσεις που λυμαίνονταν τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Θετικό ότι η αμυντική θεώρηση της Ευρώπης εκτείνεται σε 360 μοίρες όπως ζητούσε η Ελλάδα
Font ResizerAa
Βεργίνα ΤηλεόρασηΒεργίνα Τηλεόραση
Search
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ακολουθησε μας
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
© 2024 Verginanews
ΕΛΛΑΔΑ

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το ν/σ για το νέο σύστημα αδειών οδήγησης

7 έτη ago
Κοινοποίηση
11 Λεπτά ελάχιστη ανάγνωση
Κοινοποίηση



Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης οχημάτων.
Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφορές υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης και άλλες διατάξεις», ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΣΥ. Η ΝΔ και η Χρυσή Αυγή το καταψήφισαν, ενώ το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων ψήφισαν «παρών».
Στο νομοσχέδιο εγκρίθηκαν και δύο ακόμα τροπολογίες που προβλέπουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων και προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, σε Ο.Α.Σ.Θ και ΟΣΕ.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, υπεραμύνθηκε του νομοθετήματός του, τονίζοντας ότι «έπειτα από πολλές δεκαετίες επιτυγχάνεται μέσα από το νομοσχέδιο η τροποποίηση ενός αναχρονιστικού συστήματος που όλοι οι πολίτες γνώριζαν τη διαβλητότητα του».
Από την πλευρά της, η Αξιωματική Αντιπολίτευση έκανε λόγο για απαράδεκτο, μη εφαρμόσιμο και προβληματικό νομοσχέδιο, που μετακυλύει τα προβλήματα.
«Αυτή η μεταρρύθμιση, είναι στο πλαίσιο ενός ολιστικού σχεδίου για να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή οδικής ασφάλειας», υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών.
Παράλληλα, μίλησε για δύο άξονες της μεταρρυθμιστικής αυτής προσπάθειας, της οποίας ο πρώτος αφορά τις υποδομές στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας και ο δεύτερος την οδική ασφάλεια.
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, ενώ έκανε λόγο για έργα οδικής ασφάλειας ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Αναφερόμενος ειδικότερα στον άξονα οδικής ασφάλειας, μίλησε για τη δημιουργία εκπαιδευτικής ύλης και ηλεκτρονικής πλατφόρμας ενημέρωσης και εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών -που ήδη εφαρμόζεται πιλοτικά στα σχολεία- καθώς και αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε αυτός από εισπρακτικού χαρακτήρα να μετατραπεί σε συμμόρφωση και εκπαίδευση των πολιτών.
Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τομές του νομοσχεδίου, τις κάμερες και τα μικρόφωνα εντός αιθουσών εξέτασης και οχημάτων, όπως και την ηλεκτρονική κλήρωση με την οποία καθορίζεται το ζευγάρι εξεταζόμενου και εξεταστή, τις πειθαρχικές ποινές και τα πρόστιμα που φθάνουν ως και τις 6.000 ευρώ για εξεταστές και σχολές οδηγών καθώς και ότι θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17άρηδες.
Ακόμα, διαβεβαίωσε ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα οπότε και θα εφαρμοστεί κι έτσι «θα μπει τέλος στο πλυντήριο αδειών οδήγησης».
Ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε στη ΝΔ κατηγορώντας τη για λαϊκισμό και τόνισε ότι αντιδρά και σπεκουλάρει για τις προϋποθέσεις ανανέωσης της άδειας σε οδηγούς άνω των 74 ετών, όταν αυτή η διάταξη ψηφίστηκε τον περασμένο Μάρτιο.
«Εσείς οικοδομείτε σε μηχανισμούς δούνε και λαβείν για την παραγωγή της πολιτικής σας. Εμείς δεν φοβόμαστε να κάνουμε τομές και να τα βάλουμε με τα συμφέροντα, τον λαϊκισμό και τον παλαιοκομματισμό σας. Θα συνεχίσουμε να χτυπάμε τα κυκλώματα του παλαιοκομματισμού που έχετε στήσει εδώ και δεκαετίες. Ό,τι και να κάνετε κύριοι της ΝΔ η μεγάλη προοδευτική παράταξη θα νικήσει και τον παλαιοκοματισμό και τις ακροδεξιές εκδοχές του. Δεν θα τα καταφέρετε και θα είστε μόνιμα στα έδρανα της αντιπολίτευσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ Ανδρέας Κατσανιώτης έκανε λόγο για προβληματικές διατάξεις, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο μη εφαρμόσιμο και προσχηματικό.
Όπως υποστήριξε, χρησιμοποιείται δήθεν το θέμα της διαφάνειας για να δώσει λύση στις πληρωμές υπερωριακής απασχόλησης, ενώ κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών ότι παριστάνει τον κήνσορα της τάξης και της ηθικής στοχοποιώντας χιλιάδες επαγγελματίες.
«Κανείς δεν υποστηρίζει ότι το σύστημα εξετάσεων είναι αδιάφθορο και δεν χρειάζεται αλλαγές. Θέλει όμως συνολική και οριστική αντιμετώπιση και όχι ένα νομοσχέδιο προβληματικό και απαράδεκτο που μετακυλύει το πρόβλημα και δημιουργεί περισσότερα» σημείωσε.
Έντονη κριτική άσκησε ο εισηγητής της ΝΔ και για το ηλεκτρονικό σύστημα εξέτασης, υποστηρίζοντας ότι, ενώ αναγκάζει τους εξεταστές εντός 4 μηνών να επενδύσουν σε μικρόφωνα και κάμερες, το υπουργείο θα είναι έτοιμο σε 12 μήνες.
Μίλησε ακόμα για εμπαιγμό του υπουργείου προς τους εξεταστές «τους οποίους κρατά ομήρους διακόπτοντας τους τη μηνιαία αποζημίωση των 250 ευρώ», ενώ εξέφρασε την αντίθεση του κόμματος του να ξαναδίνουν εξετάσεις οι οδηγοί που είναι πάνω από 74 ετών, σημειώνοντας ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν συμβαίνει αυτό.
«Ανοίγετε ένα ακόμη παράθυρο εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων και υμετέρων αυξάνοντας τις θέσεις ειδικών συμβούλων και συνεργατών» πρόσθεσε ο εισηγητής της ΝΔ.
Ο εισηγητής της ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης, έκανε λόγο για «προχειρογράφημα γραμμένο στο πόδι», σημειώνοντας ότι αντί πράγματι να παταχθεί η διαφθορά και η διαπλοκή ενισχύεται, ενώ την ίδια ώρα στοχοποιούνται κοινωνικές ομάδες.
Μίλησε ακόμα για εξοντωτικές ποινές και επιβαρύνσεις των υποψήφιων οδηγών με αύξηση 50% του παράβολου, ενώ χαρακτήρισε «Ουργουελιανό» τον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων και θερμοκήπιο διαφθοράς την απουσία κάμερας στους υποψηφίους άνω των 74 ετών.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Κωνσταντίνος Στεργίου, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν ούτε μπορεί να διασφαλίσει τη διαφάνεια, το αδιάβλητο και την αξιοκρατία του συστήματος που είναι πλήρως ιδιωτικοποιημένο.
«Το ΚΚΕ ψηφίζει «παρών». Το νομοσχέδιο επιχειρεί να κάνει κάποιες βελτιώσεις στο σαθρό και διάτρητο σύστημα της διαφθοράς και της διαπλοκής που οργιάζει, όμως υιοθετεί πλήρως την ιδιωτικοποίηση και την οργάνωση του καπιταλιστικού κέρδους» τόνισε ο κ. Στεργίου και πρόσθεσε ότι οι εξετάσεις για χορήγηση άδειας οδήγησης πρέπει να γίνονται από ένα καθολικό δημόσιο σύστημα.
Ο κ. Στεργίου έκανε λόγο για εισπρακτικού χαρακτήρα νομοσχέδιο, ενώ επεσήμανε ότι η ανανέωση άδειας για ηλικιωμένους άνω των 74 ετών θα πρέπει να γίνεται μέσα από ένα εξονυχιστικό έλεγχο από δημόσιο νοσοκομείο.
Ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων Γιάννης Σαρίδης, μίλησε για πολλά προβλήματα αδιαφάνειας και αναξιοκρατίας στο σύστημα χορήγησης άδειας οδήγησης και τόνισε ότι αυτό που χρειάζεται για να διορθωθεί το φαινόμενο της στρεβλής κατάστασης είναι πολυετής εκστρατεία ενημέρωσης με μαθήματα οδικής οδήγησης και συμπεριφοράς.
«Πάνω από 70.000 υποψήφιοι οδηγοί περιμένουν ουρά να δώσουν εξετάσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη να αναμορφωθεί το όλο πλαίσιο με ένα αδιάβλητο σύστημα με ενισχυμένη εποπτεία, αξιοκρατία και διαφάνεια που δεν εξασφαλίζονται από το σχέδιο νόμου», υποστήριξε.
Τέλος, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Απόστολος Καραναστάσης, έκανε λόγο για σύγχρονο και καινοτόμο νομοσχέδιο με στόχο την οριστική αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, τον μηδενισμό της διαφθοράς και την καθιέρωση της αξιοκρατίας.
«Η βελτίωση του εξεταστικού έργου, η συνεχής αξιολόγηση εξεταστών και η ηλεκτρονική καταγραφή, διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας» επεσήμανε μεταξύ άλλων.
Ρυθμίσεις για την κυκλοφορία φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων
Στο νομοσχέδιο ψηφίστηκε και η τροπολογία των υπουργών Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη με την οποία προβλέπονται:
Ρυθμίσεις για την κυκλοφορία φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων:
Ειδικότερα:
-Επιτρέπεται η θέση σε κυκλοφορία περισσότερων του ενός ρυμουλκούμενων ή ημιρυμουλκούμενων για κάθε ρυμουλκό ι.χ. σύμφωνα με υπουργική απόφαση.
-Καταβάλλεται εφάπαξ εισφορά υπέρ του Δημοσίου που ορίζεται στο ποσό των 0,05 ευρώ ανά χιλιόγραμμο και μπορεί να αναπροσαρμόζεται με υπουργική απόφαση, για τη θέση σε κυκλοφορία κάθε ρυμουλκούμενου πέραν του πρώτου, με το οποίο τέθηκε σε κυκλοφορία και το ρυμουλκό.
-Επίσης, προβλέπεται ότι σε περίπτωση ανανέωσης άδειας οδήγησης, με χρονικό περιορισμό για ιατρικούς λόγους πριν από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας, δεν καταβάλλονται το ποσό των 50 ευρώ ανανέωσης δικαιώματος οδήγησης καθώς και το πάγιο τέλος χαρτοσήμου και η εισφορά υπέρ τρίτων.
Στην ίδια τροπολογία προβλέπεται ακόμα ότι, με κοινή υπουργική απόφαση καθορίζονται:
-Οι διοικητικές κυρώσεις για τις παραβάσεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας στην περίπτωση που διαπράττονται με φορτηγά, ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα οχήματα
-Τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων στο οδικό δίκτυο της χώρας.
Τέλος, προβλέπεται ότι στους πόρους της Ανώνυμης Εταιρείας «ΑΝΑΠΛΑΣ ΑΘΗΝΑΣ Α.Ε.» περιλαμβάνονται εφεξής και η επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και όχι μόνο επιχορήγηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο υπουργός Υποδομών έκανε δεκτή και τροπολογία του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη για προσλήψεις οδηγών και μηχανοδηγών μέσω ΑΣΕΠ για την κάλυψη άμεσων αναγκών σε Ο.Α.Σ.Θ και ΟΣΕ.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μοιράσου το άρθρο:

- Advertisement -
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο άρθρο Να συμφιλιώσει η Ευρώπη την επιθυμία των ελίτ για ενότητα με την ανάγκη δημοκρατικών αποφάσεων
Επόμενο άρθρο Ο οίκος Fitch απειλεί με υποβάθμιση το αξιόχρεο της Βρετανίας λόγω Brexit

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έπεσαν οι υπογραφές Chevron και Helleniq Energy για τα θαλάσσια οικόπεδα Κρήτης και Πελοποννήσου
1 ώρα ago
Σοκ στο ΝΒΑ από το σκάνδαλο με τα παράνομα στοιχήματα
1 ώρα ago
Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας από σήμερα για την 28η Οκτωβρίου
1 ώρα ago
Μητσοτάκης μετά τη Σύνοδο Κορυφής: Η Τουρκία δεν πληροί τις προϋποθέσεις για το πρόγαμμα SAFE καθώς διατηρεί το casus belli κατά της Ελλάδος
1 ώρα ago
Τροχαίο ατύχημα προκάλεσε τη φωτιά στη μηχανή στον Περιφερειακό 
1 ώρα ago

Ακολουθήστε μας στα social media

Ακολουθήστε το verginanews.gr στο Instagram και το Facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι. Στο youtube μας μπορείτε να απολαύσετε όλες τις τελευταίες εκπομπές μας.
FacebookLike
XΑκολούθησε
InstagramΑκολούθησε
YoutubeSubscribe

ΕΚΠΟΜΠΕΣ

Αναστασιάδης στη Βεργίνα Κύπρου: Αποκαλυπτική αποκλειστική συνέντευξη για ΔΗΣΥ, Τουρκία και πολιτικές σχέσεις

Αποκλειστική συνέντευξη του τέως Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη στην Άννα – Μαρία Ευτυχίου στην…

Αλεξία Χαρακίδα

Η Γερακίνα Μπισμπινά “σπάει τη σιωπή της” για τη φράση Δημητριάδη «Αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε τον βιασμό, ας τον απολαύσουμε» – Αποκλειστικά στη Βεργίνα TV

Αποκλειστικά στη Βεργίνα Τηλεόραση και την Ευδοξία Βροχίδου μιλησε  η Δήμαρχος Δέλτα, Γερακίνα Μπισμπινά, αναφερόμενη…

Αλεξία Χαρακίδα

Αναστασιάδης στη Βεργίνα Κύπρου: Αποκαλυπτική αποκλειστική συνέντευξη για ΔΗΣΥ, Τουρκία και πολιτικές σχέσεις

Αποκλειστική συνέντευξη του τέως Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη στην Άννα - Μαρία…

Αλεξία Χαρακίδα

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΕΛΛΑΔΑ

Σε ρυθμούς παρέλασης η Θεσσαλονίκη (Βίντεο)

News Room
ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Σήμερα η δοκιμαστική παρέλαση για την 28η Οκτωβρίου

News Room
ΕΛΛΑΔΑ

Δοκιμαστικές πτήσεις μαχητικών αεροσκαφών για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

News Room
ΕΛΛΑΔΑ

Υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξεκίνησε τα ξημερώματα η μεταγωγή των 34 συλληφθέντων από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα

News Room
Βεργίνα Τηλεόραση
Facebook Twitter Youtube Rss
Copyright © 2024 VerginaNews
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?