Στο 1,9% διαμορφώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σημειώνοντας υποχώρηση από το 2,9% που είχε καταγραφεί τον Αύγουστο. Σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, δηλαδή σε μηνιαία βάση, οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν κατά 0,8%.
Όσον αφορά το δωδεκάμηνο Οκτωβρίου 2024 έως Σεπτεμβρίου 2025, ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε άνοδο 2,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα Οκτωβρίου 2023 – Σεπτεμβρίου 2024.
Παρότι ο γενικός δείκτης τιμών κατέγραψε επιβράδυνση, ορισμένες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις. Τέτοιες αυξήσεις σημειώθηκαν κυρίως σε προϊόντα όπως η σοκολάτα και ο καφές, τα αεροπορικά εισιτήρια, τα ενοίκια κατοικιών, καθώς και το κρέας. Αντιθέτως, μειώσεις καταγράφηκαν στο ελαιόλαδο, το πετρέλαιο θέρμανσης, το φυσικό αέριο, τις τιμές των ξενοδοχείων, αλλά και σε προϊόντα όπως τα καρυκεύματα και οι σάλτσες.
Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 1,9% για τον Σεπτέμβριο 2025 οφείλεται κυρίως στις παρακάτω μεταβολές των ομάδων αγαθών και υπηρεσιών:
Αύξηση παρατηρήθηκε:
Κατά 1,4% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», εξαιτίας της ανόδου των τιμών σε προϊόντα όπως ψωμί και δημητριακά, κρέας, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά, αυγά, φρούτα, σοκολάτες και προϊόντα ζαχαροπλαστικής, καθώς και στον καφέ. Την αύξηση αυτή συγκράτησαν εν μέρει οι μειώσεις στις τιμές του ελαιολάδου, των λαχανικών, των σαλτσών και των καρυκευμάτων.
Κατά 1,0% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», κυρίως λόγω της ανόδου των τιμών στα μη σερβιριζόμενα αλκοολούχα ποτά και στα τσιγάρα.
Κατά 5,2% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», ως αποτέλεσμα αυξήσεων σε είδη ένδυσης και υπόδησης.
Κατά 0,2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης στις τιμές των ενοικίων, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικιών και άλλων υπηρεσιών που σχετίζονται με το σπίτι. Οι αυξήσεις αυτές αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τις μειώσεις στις τιμές ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και πετρελαίου θέρμανσης.
Κατά 0,4% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», κυρίως λόγω ανόδου στις τιμές οικιακών υπηρεσιών.
Κατά 0,1% στην ομάδα «Υγεία», με τις αυξήσεις να εντοπίζονται κυρίως σε ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες. Παράλληλα, μειώθηκαν οι τιμές σε φαρμακευτικά και ιατρικά προϊόντα.
Κατά 2,7% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω ανόδου στις τιμές για καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής οχημάτων, καθώς και στα εισιτήρια αεροπλάνου. Η άνοδος αυτή περιορίστηκε σε κάποιο βαθμό από τη μείωση στις τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Κατά 1,6% στην ομάδα «Επικοινωνίες», κυρίως λόγω αυξήσεων στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Κατά 1,0% στην ομάδα «Αναψυχή και πολιτιστικές δραστηριότητες», εξαιτίας ανόδου των τιμών σε διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, σε μικρά είδη αναψυχής, άνθη, κατοικίδια και σε πακέτα διακοπών. Αντίθετα, μειώσεις υπήρξαν σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υπολογιστές και υπηρεσίες επισκευών.
Κατά 2,7% στην ομάδα «Εκπαίδευση», με τις αυξήσεις να εντοπίζονται στα δίδακτρα προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Κατά 5,9% στην ομάδα «Ξενοδοχεία, καφέ και εστιατόρια», λόγω αυξήσεων στις τιμές σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία και κυλικεία. Αντίθετα, μειώθηκαν οι τιμές σε ξενοδοχεία, μοτέλ και πανδοχεία.
Αντίθετα, μείωση στον δείκτη καταγράφηκε:
Κατά 0,4% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», κυρίως λόγω πτώσης των τιμών σε είδη ατομικής φροντίδας και ασφάλιστρα οχημάτων. Η μείωση αυτή μετριάστηκε από αυξήσεις στις τιμές κομμωτηρίων, καταστημάτων προσωπικής φροντίδας και ασφαλίστρων υγείας.