Ο Μιχάλης Χουρδάκης, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και Εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Δημοκρατίας, προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση:
«Μέσα σε μία νύχτα, και χωρίς καμία απολύτως προειδοποίηση προς τους πολίτες, τους εργαζομένους ή την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η διοίκηση των ΕΛΤΑ ανακοίνωσε το κλείσιμο 204 καταστημάτων πανελλαδικά. Πρόκειται για μια μαζική αποψίλωση της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, που επηρεάζει συνταξιούχους, επαγγελματίες, μικρές επιχειρήσεις και ολόκληρες κοινότητες, ειδικά εκτός κέντρου πόλης.
Και όταν ξεσηκώθηκαν όλοι -εργαζόμενοι, κάτοικοι, δήμαρχοι, βουλευτές- η κυβέρνηση άρχισε να μιλά για “φάσεις”, “παρατάσεις τριών μηνών στην περιφέρεια” και “επαναξιολόγηση”. Δηλαδή, πρώτα το λουκέτο, μετά οι εξηγήσεις. Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση. Είναι πολιτική αυθαιρεσία εις βάρος των πολιτών και συγκάλυψη ευθυνών.
Η Θεσσαλονίκη χάνει κρίσιμες δομές εξυπηρέτησης πολιτών.
Στον νομό Θεσσαλονίκης προβλέπεται να μπει λουκέτο σε 14 καταστήματα ΕΛΤΑ: ανάμεσά τους καταστήματα που εξυπηρετούν χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά, από συνταξιούχους που λαμβάνουν τη σύνταξή τους μέχρι μικρές επιχειρήσεις που ζουν από τις αποστολές δεμάτων. Η εικόνα είναι ξεκάθαρη: ολόκληρες περιοχές μένουν χωρίς βασική δημόσια υπηρεσία πρώτης ανάγκης.
Τα καταστήματα που κλείνουν στη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
- Αγίας Τριάδας
 - Αγίου Αθανασίου
 - Ασβεστοχωρίου
 - ΒΙ.ΠΕ.Θ. (Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου)
 - Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης (κέντρο πόλης)
 - Ιωνία Θεσσαλονίκης
 - Καλοχώρι
 - Νέα Μηχανιώνα
 - Πανεπιστημιούπολη
 - Πανόραμα
 - Πυλαία
 - Συκιές
 - Χαλάστρα
 
Αυτές δεν είναι “τυχαίες διευθύνσεις” σε έναν χάρτη. Είναι ζωντανά σημεία καθημερινής εξυπηρέτησης: πληρωμές λογαριασμών και τελών, αποστολές δεμάτων, εξυπηρέτηση ηλικιωμένων που δεν μπορούν να μετακινηθούν μακριά από τη γειτονιά τους. Το να λες σε έναν 80χρονο “ο ταχυδρόμος θα περάσει κάποτε με ένα PDA” δεν είναι κοινωνική πολιτική. Είναι κυνισμός.
Τι λέει η κυβέρνηση και τι πραγματικά γίνεται:
Η Κυβέρνηση προσπαθεί να εμφανίσει το λουκέτο ως “στοχευμένη αναδιάρθρωση”, για τη “βιωσιμότητα” των ΕΛΤΑ και την “αποτελεσματικότητα του δικτύου”. Παράλληλα, ακούμε διαβεβαιώσεις ότι “κανένας μόνιμος υπάλληλος δεν απολύεται, απλώς θα μετακινηθεί“. Δηλαδή, άνθρωποι με οικογένειες θα κληθούν να δουλεύουν δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο τους, την ίδια ώρα που κανείς δεν δεσμεύεται τι θα γίνει με τους συμβασιούχους και ποιοι τελικά θα βρεθούν εκτός.
Αυτή είναι η κλασική συνταγή: ιδιωτικοποίηση του κέρδους, κοινωνικοποίηση του κόστους. Πρώτα διαλύουμε το δίκτυο, μετά βαφτίζουμε «αναβάθμιση» την υποβάθμιση του κοινωνικού ρόλου των ΕΛΤΑ.
Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο:
Ζητώ την άμεση αναστολή της απόφασης για το κλείσιμο των καταστημάτων σε όλη τη χώρα.
Ζητώ να έρθει το θέμα στη Βουλή με πλήρη παρουσία των αρμόδιων υπουργών και της διοίκησης των ΕΛΤΑ, με στοιχεία ανά περιοχή και σαφές σχέδιο καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας.
Ζητώ ρητή δέσμευση ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις -ούτε μόνιμων, ούτε συμβασιούχων- και ότι δεν θα επιβληθούν βίαιες μετακινήσεις προσωπικού σε απόσταση από τον τόπο κατοικίας τους.
Ζητώ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εξυπηρέτησης πολιτών ανά περιοχή (ηλικιωμένοι, μικρές επιχειρήσεις, αγροτικές περιοχές), με εγγυήσεις πρόσβασης σε βασικές συναλλαγές χωρίς επιπλέον κόστος ή ταλαιπωρία.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν είναι απλώς “ένα δίκτυο σημείων πώλησης”. Είναι δημόσια υποδομή συνοχής. Η κυβέρνηση οφείλει να το καταλάβει πριν αφήσει ολόκληρες γειτονιές και κωμοπόλεις χωρίς βασικές υπηρεσίες. Πριν μετατρέψει άλλο ένα δημόσιο αγαθό σε δοκιμαστικό πεδίο επικοινωνιακών δικαιολογιών»
