Σάββατο, 13 Δεκ 2025
Βεργίνα Τηλεόραση
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ρoή Ειδήσεων
Νέα Αριστερά: Με αιχμές κατά Τσίπρα η απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας – “Προσωποκεντρικές στρατηγικές έχουν ήδη αποδειχθεί αποτυχημένες στο παρελθόν”
Λάρισα: Διαμαρτυρία αγροτών έξω από τα γραφεία βουλευτών – Έριξαν σανό
Βουλή: Θερμή η υποδοχή Πιερρακάκη μετά την εκλογή του στο Eurogroup
Καρκινικό γονίδιο: Πολλά παιδιά έχουν ασθενήσει από τον Δανό δότη
Επιστολή από ΕΒΕΘ, ΒΕΘ, ΣΒΕ και ΣΕΒΕ προς τους αγρότες και την κυβέρνηση
Χουρδάκης: Παρέμβαση για το νομοσχέδιο που μετατρέπει τον Πρίνο και τη Θάσο «σε βιομηχανική ζώνη»
Ολυμπιακός: Πρόθυμος να αποχωρήσει προς γαλλική ομάδα φέρεται ο Ελ Κααμπί
Δίκη Χρυσής Αυγής: «Δεν ήταν κόμμα αλλά ναζιστική, εγκληματική οργάνωση» δήλωσε η Εισαγγελέας – Τη Δευτέρα η πρόταση επί των ποινών
Βαρουφάκης για Πιερρακάκη: Έτσι κάνουν οι αυτοκρατορίες, δίνουν τιμητικούς τίτλους σε υποταγμένους
Υπ. Παιδείας: 13 σχολεία μετατρέπονται σε Πειραματικά τα επόμενα δύο χρόνια
Επαναπροσδιορισμός γραμματοσειράςAa
Βεργίνα ΤηλεόρασηΒεργίνα Τηλεόραση
Search
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΣΠΟΡ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • WEB TVWEB TVWEB TV
Ακολουθήστε μας
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
© 2024 Verginanews
ΕΛΛΑΔΑΚΟΣΜΟΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΚΕΠΚΑ: Διαδικτυακές αγορές- Καταναλωτές προσοχή!

6 έτη πριν
Μοιραστείτε το
8 Ελάχιστη ανάγνωση
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Οι γιορτές πλησιάζουν και είναι σίγουρο ότι πολλοί καταναλωτές θα επιλέξουν το διαδίκτυο, για να κάνουν τις αγορές τους. Όμως, χρειάζεται προσοχή!

Χάρη στη νομοθεσία της Ε.Ε., κάθε καταναλωτής στην Ε.Ε. έχει το δικαίωμα να λαμβάνει σαφείς, ορθές και κατανοητές βασικές πληροφορίες από έναν έμπορο σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία πριν προβεί σε αγορά μέσω του διαδικτύου. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αφορούν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, την τιμή μαζί με τους φόρους, το κόστος παράδοσης και την ύπαρξη του δικαιώματος υπαναχώρησης ή ακύρωσης.

Όπως αναφέρειη ενημέρωση από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, η νομοθεσία της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών υποχρεώνει τους εμπόρους να συμπεριλαμβάνουν όλες τις υποχρεωτικές χρεώσεις στις αναγραφόμενες τιμές και, στην περίπτωση που οι χρεώσεις αυτές δεν είναι δυνατόν να υπολογιστούν εκ των προτέρων, ο καταναλωτής θα πρέπει να το γνωρίζει. Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., όταν οι καταναλωτές πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια σχετικά με το δικαίωμά τους για υπαναχώρηση.

Το Νοέμβριο του 2018, η Ε.Ε. διενήργησε έλεγχο («σάρωση») σε ιστότοπους καταναλωτικών ειδών, σε όλη την Ε.Ε (24 κράτη μέλη και Νορβηγία και Ισλανδία). Ο έλεγχος διενεργήθηκε σε 560 ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου που προσφέρουν προϊόντα, υπηρεσίες και ψηφιακό περιεχόμενο, όπως ρούχα, παπούτσια, λογισμικό ή εισιτήρια για ψυχαγωγικές εκδηλώσεις. Δυστυχώς:

Το 60% περίπου των ιστοτόπων παρουσίαζαν παρατυπίες όσον αφορά την τήρηση των κανόνων της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών, κυρίως σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών και των ειδικών προσφορών.
Για πάνω από το 31% των ιστοτόπων που προσφέρουν εκπτώσεις, οι αρμόδιες αρχές για την προστασία των καταναλωτών είτε είχαν υπόνοιες ότι οι ειδικές προσφορές δεν ήταν γνήσιες είτε διαπίστωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογιζόταν η μειωμένη τιμή δεν ήταν σαφής.
Το 39% από τους εμπόρους αυτούς δεν είχαν συμπεριλάβει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα επιπλέον υποχρεωτικά τέλη παράδοσης, τις μεθόδους πληρωμής, τα τέλη κράτησης και άλλες παρόμοιες επιβαρύνσεις.
Στο 59% των 560 ιστοτόπων που ελέγχθηκαν, οι έμποροι δεν παρείχαν σύνδεσμο για εύκολη πρόσβαση στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών, όπως είναι υποχρεωτικό σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε.. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών επιτρέπει στους καταναλωτές και τους εμπόρους να επιλύουν τις διαφορές τους χωρίς να προσφεύγουν στα δικαστήρια.
Στο 30% περίπου των ιστοτόπων διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών που αφορούν το δικαίωμα υπαναχώρησης των καταναλωτών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών δεσμεύτηκαν ότι θα διασφαλίσουν την πλήρη συμμόρφωση όλων των εμπλεκόμενων εμπόρων με την ενεργοποίηση των εθνικών διαδικασιών επιβολής της νομοθεσίας. Η κατάσταση, που περιγράφουμε, παραπάνω, πρέπει να έχει βελτιωθεί, γιατί κάθε χρόνο, από το 2007, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διενεργεί «σαρώσεις» (αεροπορικές εταιρείες (2007), περιεχόμενο κινητής τηλεφωνίας (2008), ηλεκτρονικά είδη (2009), ηλεκτρονικά εισιτήρια (2010), καταναλωτική πίστη (2011), ψηφιακό περιεχόμενο (2012), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (2013), εγγυήσεις για τα ηλεκτρονικά είδη (2014), οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών (2015), εργαλεία σύγκρισης στον ταξιδιωτικό τομέα (2016) και τηλεπικοινωνιές και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες (2017)) ακολουθούν συστάσεις και συμμόρφωση των εμπλεκόμενων, με τη νομοθεσία. Όμως, συνεχίζει να χρειάζεται προσοχή!

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών συνιστά, στους καταναλωτές:

Πριν ολοκληρώσουμε μια διαδικτυακή αγορά, προσέχουμε, αν στον ιστότοπο υπάρχουν σαφείς πληροφορίες, για:

Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος
Την τελική τιμή του προϊόντος, περιλαμβανομένων των φόρων του κόστους παράδοσης, τυχόν τελών κράτησης, ή οποιαδήποτε άλλη χρέωση.
Το δικαίωμα υπαναχώρησης
Τους τρόπους πληρωμής.
Την εναλλακτική επίλυση διαφορών
Τις τυχόν εκπτώσεις και/ή προσφορές
Εάν λείπουν αυτά τα στοιχεία, ή κάποια από αυτά τα στοιχεία, από έναν ιστότοπο, ΔΕΝ ολοκληρώνουμε την αγορά μας. Οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που βλάπτουν τους καταναλωτές, πρέπει να σταματήσουν.

Επιπλέον, το ΚΕ.Π.ΚΑ. εφιστά την προσοχή των καταναλωτών, όταν πραγματοποιούν αγορές, από ιστότοπους εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία, Καναδάς κ.λπ.) Πρέπει να γνωρίζουμε ότι πάνω από τα μισά μη ασφαλή προϊόντα, που κυκλοφόρησαν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2018, προέρχονταν από την Κίνα.

Τα ηλεκτρονικά είδη και τα παιχνίδια, για να κυκλοφορήσουν, στην ευρωπαϊκή αγορά, χρειάζονται το σήμα CE, με το οποίο οι κατασκευαστές βεβαιώνουν ότι τα προϊόντα τους είναι ασφαλή. Όμως, η Βελγική Οργάνωση Καταναλωτών – Test Aschats λέει ότι αυτό δεν ισχύει, καθώς ανακάλυψαν φορτιστές USB, που μπορούσαν να εκραγούν, ή να πιάσουν φωτιά. Η Οργάνωση Καταναλωτών του Η.Β. Which, αποκάλυψε ανιχνευτές καπνού, που δε λειτουργούσαν, οι οποίοι πωλούνται, από Κινέζους μεταπράτες. Στην Ολλανδία, οι Αρχές ενημέρωσαν τους καταναλωτές ότι πρέπει να προσέχουν, όταν αγοράζουν προϊόντα από κινέζικα καταστήματα, γιατί συχνά αυτά τα προϊόντα δεν κατασκευάζονται για την ευρωπαϊκή αγορά και ίσως δε συμμορφώνονται με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις ασφάλειας. Παράλληλα, τους συμβούλεψαν να μην αγοράζουν ηλεκτρονικά είδη, ρούχα, κοσμήματα, καλλυντικά και παιχνίδια, που φαίνονταν εξωφρενικά φτηνά. Η Δανική Οργάνωση Καταναλωτών Forbrugerradet Taenk βρήκε παιχνίδια, που περιέχουν φθαλικές ενώσεις, που προκαλούν ενδοκρινολογικές διαταραχές.

Φυσικά οι καταναλωτές δεν μπορεί να αναλάβουν την ευθύνη να ελέγξουν την ασφάλεια των προϊόντων. Τα διαδικτυακά καταστήματα και οι αρχές (ευρωπαϊκές και εθνικές) πρέπει να εγγυηθούν την ασφάλεια των προϊόντων. Απαιτούνται κοινοί έλεγχοι της αγοράς, συντονισμένες ανακλήσεις μη ασφαλών προϊόντων, στενή συνεργασία ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αρχές ασφάλειας προϊόντων και τις τελωνιακές αρχές.

Επειδή, όμως, ποτέ η αγορά δε θα είναι τέλεια, το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνιστά, στους καταναλωτές, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν αγοράζουν προϊόντα, από ιστότοπους εκτός Ε.Ε.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Email Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Η Θεσσαλονίκη τιμά την επέτειο της εξέγερσης των φοιτητών στο Πολυτεχνείο- Οι σημερινές πορείες
Επόμενο άρθρο Σαράντα έξι χρόνια από την εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέα Αριστερά: Με αιχμές κατά Τσίπρα η απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας – “Προσωποκεντρικές στρατηγικές έχουν ήδη αποδειχθεί αποτυχημένες στο παρελθόν”
12 ώρες πριν
Λάρισα: Διαμαρτυρία αγροτών έξω από τα γραφεία βουλευτών – Έριξαν σανό
13 ώρες πριν
Βουλή: Θερμή η υποδοχή Πιερρακάκη μετά την εκλογή του στο Eurogroup
13 ώρες πριν
Καρκινικό γονίδιο: Πολλά παιδιά έχουν ασθενήσει από τον Δανό δότη
14 ώρες πριν
Επιστολή από ΕΒΕΘ, ΒΕΘ, ΣΒΕ και ΣΕΒΕ προς τους αγρότες και την κυβέρνηση
14 ώρες πριν

Ακολουθήστε μας στα social media

Ακολουθήστε το verginanews.gr στο Instagram και το Facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι. Στο youtube μας μπορείτε να απολαύσετε όλες τις τελευταίες εκπομπές μας.
FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
YoutubeSubscribe

ΕΚΠΟΜΠΕΣ

Θ. Πλεύρης στη Βεργίνα Τηλεόραση: Τα σκληρά μέτρα αποδίδουν

Την αποτελεσματικότητα των νέων νομοθετικών παρεμβάσεων που έφεραν θεαματική μείωση των ροών, καθώς και τη μεγάλη…

Newsroom

Ο ΥπΑΑΤ Κώστας Τσιάρας στη Βεργίνα τηλεόραση

«Όσα χρήματα δικαιούνται οι νόμιμοι αγρότες και κτηνοτρόφοι, θα τα λάβουν στο ακέραιο», υπογράμμισε ο…

Newsroom

Στέργιος Καλόγηρος – Εκπομπή: «Σχολιάζοντας την Επικαιρότητα»: Ο Νίκος Παπαθανάσης Απαντά για Στεγαστικό, ΕΣΠΑ, Ανάκαμψη και Ανάπτυξη

Στην εκπομπή «Σχολιάζοντας την Επικαιρότητα» στη Βεργίνα Τηλεόραση με τον Στέργιο Καλόγηρο, ο Αναπληρωτής Υπουργός…

Αλεξία Χαρακίδα

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΕΛΛΑΔΑ

Δίκη Χρυσής Αυγής: «Δεν ήταν κόμμα αλλά ναζιστική, εγκληματική οργάνωση» δήλωσε η Εισαγγελέας – Τη Δευτέρα η πρόταση επί των ποινών

News Room
ΕΛΛΑΔΑ

Υπ. Παιδείας: 13 σχολεία μετατρέπονται σε Πειραματικά τα επόμενα δύο χρόνια

News Room
ΕΛΛΑΔΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αποζημίωση 50.000 ευρώ για ηθική βλάβη ζητά η Τυχεροπούλου

News Room
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνταξιούχοι: Πριν τα Χριστούγεννα καταβάλλονται στα ταμεία οι συντάξεις Ιανουαρίου

News Room
Βεργίνα Τηλεόραση
Facebook Twitter Youtube Rss
Copyright © 2024 VerginaNews
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφημιστείτε σε εμάς
  • Επικοινωνία
adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?