Αντιμέτωποι με μια ακόμα στρεβλή εμπορική πρακτική που αδειάζει δια της πλαγίας την τσέπη τους έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας επιβεβαιώνεται ότι τα σούπερ μάρκετ εφαρμόζουν το shrinkflation, δηλαδή επιλέγουν να αυξάνουν τις τιμές στα ράφια, ενώ ταυτόχρονα οι συσκευασίες πολλών επώνυμων προϊόντων συρρικνώνονται.Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας τα «ΝΕΑ» το 2022 έκλεισε με αύξηση 44,88% στα προϊόντα διατροφής, ενώ, βάσει στοιχείων της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, το περιεχόμενο έχει μειωθεί σε 238 προϊόντα.
Συγκεκριμένα, οι τιμές σε βασικά προϊόντα όπως ζυμαρικά, σάλτσες, απορρυπαντικά, σοκολατοειδή και βρεφικές πάνες έχουν αυξηθεί κατά 30%, στα κρέατα και πουλερικά κατά 25% και στα καθαριστικά σπιτιού κατά 19%. Το φαινόμενο – που, σύμφωνα με τις καταναλωτικές ενώσεις, παρατηρείται και κατά τις πρώτες ημέρες του 2023 – έχει προκαλέσει σύγχυση στους πολίτες.Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα συσκευασίας κατεψυγμένων λαχανικών που την τελευταία εβδομάδα του 2022 πωλούνταν έναντι 2,12 ευρώ και την πρώτη εβδομάδα του 2023 έναντι 3,33 ευρώ (αύξηση 1,21 ευρώ ή 57,07%).
Αντίστοιχα, ένα κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις που στη δύση του 2022 κόστιζε 1,21 ευρώ, στην αρχή του 2023 έφτασε να κοστίζει 1,82 ευρώ (αύξηση 0,61 ευρώ ή 50,41%).